.: En Liten Julpaus :.

Hejsan!
Jag ska göra en liten julpaus nu när vi åker bort över jul. Vi kommer hem på måndag nästa vecka igen och stannar hemma ett par dagar innan det är dags att åka vidare till Öland där det blir mer julfirande och nyårsfirande :)
Vi måste ju göra så när alla bor utspritt över landet;)

Vad har hänt annars? Ja...lugnt faktiskt... julstök och allt sånt där som hör till;)
I morgon ska vi åka så jag har varit igång hela dagen med att packat o sånt som ska göras.

Under lördagen så hämtade vi våran älskade nya bil!!! Så underbart härligt, det är vi värda;)
Vi var även hemma hos Hanna, René och Embla för att ha en liten "julafton" där flickorna fick byta julklappar.

Embla fick en liten matstol till hennes docka av Alde

O här sitter flickorna och julfikar med chokladrussin och julmust :)


Dagen efter så tog vi upp Aldes julklapp från Embla
Ett prinsesstält! Hon blev jätte glad så det var uppskattat! Vi tog upp det först i hallen, men nu fick vi plats med det i Aldes rum.


Alde läser noggrant instruktioner på bilbarnstolen....den va bra tydligen;)



Måste bara visa dessa bilder! Jag tvättade min gamla mössa...o Alde tog åt sig den direkt o ville inte ha någon annan mössa. O det har hon inte velat sen dess;) Känner ni igen den?! De flesta hade ju sånna här :)



Idag, minijulafton (för Alde iaf)
Eftersom vi ska åka tidigt i morgon o vi ska inte släpa med de julklappar som vi har köpt till henne (lär få en hel del hemma i Degerfors) Så fick hon öppna våra ikväll, det var en hitt vill jag lova;)

Ett aktivitetshus...den gillade hon verkligen!



En telefon (massvis med ljud)


Docka


Dammsugare


Sen ÄLSKAR ju Alde Händige Manny som går på PlayHouseDisney, o självklart så fick hon ju de fina verktygen.
O när hon öppnade paketet i ena hörnet och så en av verktygen så utbrast hon - Mam-me (Manny)
Hon blev så glad!



En aktivitet-boll-grej. Man slåt ner bollarna så rullar de på olika våningar.


En röd cd-spelare till hennes rum.


Så nu har hon lite att leka med :) Alla kläder har hon redan fått som jag köpte, för de behövdes.


Så! Nu måste jag packa klart, sen duscha och greja...får se när man hinner sova;)
Återkommer nästa vecka, GOD JUL på er!!

Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Vilka fina saker hon fått av er :) Vi ska släpa med alla våra julklappar till Maja till mamma där vi ska fira i år ;) Kommer bli trångt i bilen men så får det helt enkelt bli :D



GOD JUL!

2010-12-22 @ 21:59:02
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Helen

Vad fin hon är i mössan :D



Hoppas ni får en jättemysig jul.



Sv. Här är vi äntligen friska allihop igen. Hoppas allt är bra med er oxå. :O)

Kramar

2010-12-23 @ 22:07:00
URL: http://tiemsa.blogg.se/
Postat av: Alfva

Åh, så mysigt! Hoppas ni har det bra i Vääärmland! Och kul med ny bil - vad blev det för någon?

Kram

2010-12-26 @ 19:22:41
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Malin

Hejsan, vilken underbar blogg jag kom in på nu. Hittade dig på emmashjartan så gick jag in och läste din. Jätte kul läsning :)



Jag ser att du läser till undersköterska och jag ska själv börja med i Januari. Du har inte lust att berätta lite om utbildningen om den är svår/lätt, ja helt enkelt vad du tycker om den och lite allt kring den så? när började du läsa?



Du kan ju gå in på min blogg och kommentera ett inlägg eller så kan du trycka på kontakta mig på vänster sida i min blogg =) du behöver inte svara om du inte vill.



Ha det fint!

2010-12-28 @ 11:21:38
URL: http://honsomhetermalin.blogspot.com
Postat av: Malin

Tack så mycket för kommentaren i min blogg :) Ja katterna är jätte söta verkligen hihi :)



Okey förstår att du har ett liter annat upplägg än vad andra har så som ska läsa allting. Jag har redan läst 4 kurser på gymnasiet så dom kan jag ju ta bort och det är jätte skönt att kunna göra det :)



Jag tänkte välja sjukvård inriktning men jag vet inte om det är bra eller inte? och om man väljer flera vet du hur lång tid det tar då att göra den ? rekommenderar du att ta fler?



Här ligger ju prgrammet på 3 terminer men jag hoppar ner till 2 tror jag det blir.



Du har alltså inte läst då mycket kurser då utan validerat det mesta ? Så du kanske inte kan säga om det är så svårt eller inte?



MedLearn finns ju över hela landet, är det där du läser med?



Tack för kommentaren igen :)



2010-12-28 @ 18:12:55
URL: http://honsomhetermalin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0