.: 1:a December :.

Natten var rätt jobbig idag igen för Alde, men snart är tanden igenom. Men tur är att jag pluggar hemma resten av veckan så Alde fick sova ut på morgonen. Hon vakknade 8.30 idag, så det var ju skönt. När hon vaknade så fick först lite välling, sen fick hon på sig lite kläder o sen....
var det premiär för chokladkalendern för Alde!
Hon var jätte duktig och förstod att hon bara fick en chokladbit, hon var så glad över den.



Mmmmm tyckte Alde

Sen så satte vi på oss kläder, dagmammorna brukar gå ut runt 9 med barnen en stund. Så jag gjorde henne klar här hemma och gick ner med henne direkt. Jag köpte en sån där gosig mössa till henne, en sån med typ krage o mössa i ett, med ett bara hål. Vet inte vad en sån heter men ni förstår säkert. Jätte bra nu när det är så kallt ute.
Redo att gå ut!


Jag har inte mått så bra idag, vet inte vad det har varit. Lite deppig samtisigt som det kändes som lite feberkänningar. Får hoppas det inte bryter ut något skit nu! Har absolut inte tid med det nu!

Vi fick hem julkorten idag! Supersnabb leverans verkligen.
Så nu ska jag sätta mig och skriva adresserna på kuverten så jag får iväg dom här i veckan =)
Hoppas eran dag har varit bättre än min iaf!

Kommentarer
Postat av: Emeli - Mamma till Nathalie

Tack så mycket för hjälpen :)

Har suttit och pulat lite med det under kvällen och tror jag fått till ett julkort. Men ska gå in och kika under kategorin tackkort också för är inte riktigt nöjd än.

De har verkligen fina annorlunda kort och det är mycket roligare än vanliga enkla kort.

2010-12-01 @ 20:28:50
URL: http://emeliochnathalie.blogg.se/
Postat av: Emeli - Mamma till Nathalie

Tack för svaret. Såg även att du skrivit det i din blogg.

Så lång Alde blivit. Får se hur lång Nathalie har blivit nu då, hon har växt massor sista tiden.

2010-12-02 @ 08:26:45
URL: http://emeliochnathalie.blogg.se/
Postat av: Emma Viklund

Vilka fina bilder, jättesöt julkalender!! :)



Sv: Ja, magen känns storre nu än med Viggo, nog mest för att den inte är lika spänd nu, magen har ju blivit mer "lös" sen förra graviditeten ;) Men sm-måtten stämmer in exakt lika som med Viggo, så BM trodde våra knoddar skulle se rätt lika ut vid födsel, alltså med vikt/längd :) Men det är ju olika har jag hört... Men förstår om du funderar mkt över det pga bröllopet :)



Kramar

2010-12-02 @ 08:31:10
URL: http://emmashjartan.blogg.se/
Postat av: Emma Viklund

Jättebra med sån där mössa!! Skulle vilja ha till Viggo, tycker det är svårt att hålla kylan borta med vanliga mössor, vilken man än testar... Har du hittat den mössan och kragen på H&M? Eller vart har du köpt dom? :)

2010-12-02 @ 08:33:01
URL: http://emmashjartan.blogg.se/
Postat av: Helen

Vi har oxå en sån mössa till Tindra och dom är verkligen jättebra :D.

Vad duktig hon är som förstår att hon bara får en om dagen, lilla/stora sötnosen :D

Hoppas att du mår bättre idag.



Tack så mycket, blev rätt nöjd jag oxå med nya utseendet :P.

Kramar

2010-12-02 @ 10:05:21
URL: http://tiemsa.blogg.se/
Postat av: Emma Viklund

Sv: Nej, 12 kg är inte mkt, men kommer säkert komma upp i 20kg innan allt är över ;) Jaha, på jysk... Då måste jag kolla där, vore ju kanon med en sån där mössa och även krage... Så kallt ute nu ju!



Kram

2010-12-02 @ 10:26:41
URL: http://emmashjartan.blogg.se/
Postat av: Alfva

De där mössorna verkar ju supergrymma. Jag har bara sett fula varianter, men ska titta lite till. Fortsätter det vara så här kallt behövs det ju! :)

2010-12-03 @ 10:11:05
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0