.: Helgen :.

29:e Juli
Söta Embla fyllde 1 år!
*GRATTIS*

Alde i sin nya söta pyjamas som hon fått av sin mormor och morfar :)

Hon leker lite med flaskan efter att hon var klar :)


Kolla den första bilden....Elvis Presley´s min med läppen?



30:e Juli
Vi åkte hem till Hanna och Embla en stund på förmiddagen innan jag skulle iväg och jobba.
De är så söta, och det första Alde gjorde var att hämta den fina tiaran som hon hade på sig sist. Den kom hon ihåg och ville ha på sig igen :)




Jag jobbade som sagt kvällen, så när jag slutade så åkte jag och köpte lite gott hem och sen rosor till min älskade. Jag är så glad att han är min, och att han är den han är. Helt underbar med andra ord;)


31:a Juli
Alde är go på morgonen, leker och är så glad så!



Våran solstråle!



Äter lite melon till frukost :)




1:a Augusti
Usch, nu har ja jobbat hela helgen. Det var inte så roligt ska jag säga, men men. Det är ju ett måste det med, o sen jobbar jag i morgon med. Så här blir min vecka:
Mån: Jobbar kväll
Tis: LEDIG, Alde 14 månader!
Ons: Jobbar dag
Tors: Jobbar kväll
Fre: Jobbar dag, Jennifer och Morgan kommer
Lör: LEDIG, Jossan åker hem :(
Sön: LEDIG

Jens och Alde mötte mig utanför i lekparken vid oss när jag kom hem från jobbet idag. Alde sken upp som en sol och min längtan kan jag inte beskria i ord hur mycket jag saknat dom.
Det var skönt att komma hem!

Ännu fler bilder på vårat hjärta, hon sitter i våran korgstol. Hon hoppa upp o ner i den och ville INTE sitta still...haha





Alde äter nu jätte duktig själv med sin sked, en hel potion fick hon i sig helt själv. Hon blev bara lite kletig runt kinderna o det tyckte jag var duktigt! Fick såklart hjälpa henne lite ibland med att få på mat på skeden, men det mesta skötte hon själv =)
Hon ville inte ens släppa skeden sen när jag dukade av:P







Så! Nu ska jag strax lägga mig, är så trött efter hela helgen med jobb.
Skriver snart igen!

Kommentarer
Postat av: Jessica - Mamma till Leia

Det var ett tag sedan jag var här inne och kolla. Va stor Alde blivit... Hon är så himla söt. ;)=;;) KRAM

2010-08-02 @ 15:43:13
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: Jessica - Mamma till Leia

sv: Ja, jobbar rätt mkt nu. Har 3 helger i rad, sen ledig 3. Och nu när det börjar är det jätte trist. Fast hade semester nu den första helgen av dom 3, så det är bara 2 i rad. Men jobbar bara kvällar i veckan, så det är SKIT !! börjar 14-23 på helgen. buhu.. Men det är pengar, får se det så juh.. Vad gör dudå??? KRAM

2010-08-02 @ 22:27:14
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: Emma Viklund

Gud vad söta bilder på Alde :)



Sv: OJA, magen växer fortare denna gång, allt sker tidigare andra gången tycker jag? Så som rörelser i magen och så.. Och jag hade mammamage kvar, så magen känns ju inte alls lika som då jag väntade Viggo (den var mer fast då), så känns inte lika roligt nu med tajta linnen, även fast jag försöker vänja mig vid det :) Men jag tycker bara det känns bra :)



Har läst om dom som har rätt stor mage redan i v12, som inte hade fått mage förän runt v20-25 med första.. Men sånt där är ju jätteolika. Du kanske inte får mage förns v25 nästa grav oxå, eller så får du i v18-20. Svårt att säga ju :) Alla kroppar är olika. Men du kanske inte ska beställa en bröllopsklänning långt i förväg, det är ju rätt onödigt :)



Kramar

2010-08-03 @ 09:25:01
URL: http://mammatillviggo.bloggplatsen.se
Postat av: E.K - Mamma till Alicia

Alltid söta bilder :)



Jag har sett att du har bakat en del tårtor som du har visat i din blogg, Vad brukar du ha i dom?

Jag tänkte göra ett försök att baka en egen tårta i år till Alicia, men jag är helt vilsen vad det gäller att baka :) Något gott tips att dela med dig av? :)



Hoppas ni har det bra, Kramar.

2010-08-06 @ 19:39:59
URL: http://eekk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0