.: Uppdatering :.

Jag vet knappt vart jag ska börja!! Jisses, gillar inte att halka efter. Men samtidigt så vet jag att jag inte kan sitta här varje dag o blogga. Går bara inte nu när det är fullt upp =)
Men jag slänger upp lite bilder under förra veckan, vi startar med det;)
24/8
Aldes hår står upp lite här o där...



25/8
Jag och Alde åkte till Öppna förskolan. Julia och Elin skulle följa med! De har så skoj tillsammans!
Här är Alde i Stadsträdgårdens lekpark, den är så fin. Ligger precis bredvid öppna:)





Inne på öppna





26/8
Innedag. Alde gör inget annat än att hämtar sina olika skor för att ha dom på sig. Hon är så duktig o hämtar samma par oxå så de inte är omaka. Det går ju inte;) Men ibland blir hon så ivrig... Först har hon på sig gummistövlarna (en klar favorit) men sen så springer hon efter ett par andra, o då hinner vi bara byta en sko och sen springer hon iväg efter ett annat par....ja...ni får se själva!


O sen på med kläder...o skor...såklart!

Busfröt kommer både upp o ner från alla sängar/soffor nuförtiden...


Hon gillar även att klättra upp o ner från sina stolar, men än så länge har hon inte gått upp på bordet (även om hon kan) Men det är väl bara en tidsfråga...








27/8
Jag o Alde gick ut redan vid 9 tiden så Jens kunde få lite sovmorgon. Vi gick ut först till lekparken o sedan på en promenad till stan. Jag hämtade ut Aldes album, tog några bilder, men blev inte så bra. Men ni kanske ser lite iaf hur de sista bilderna blev, klicka på dom:


Hon har växt massor bara sen vi tog dessa. O det var ju i Juni!
Sen gick vi till lite affärer och väntade på att möta upp Hanna och Embla.
När de kom så blev det lite fika på stan:) Här började Alde bli lite förkyld, men vi tänkte inte mer på det mer än att näsan rann lite på henne. Men hon har ett par tänder på g så det var ju inte så konstigt...



Sen på kvällen så var vi bjudan till Hanna, René och Embla. Vi käkade lite god mat och jag och Hanna tog en varsin cider på kvällen :) Det var super trevlig som alltid!! Även om grabbarna-grus satt i soffan och kollade på en krigsfilm;) Sen åkte vi hem på kvällen och sussade så gott=) Men Alde som sagt hade blivit lite sämre med förkylningen!
Alde läser tidningen...

Hanna och Embla

Tok-mammorna



28/8
Alde började bli väldigt förkyld här, stackars liten! Men skor skulle hon ju ha...som alltid, o nu va det foppisarna hon ville ha=)




Vi tog det väldigt lugnt, för att se hur detta skulle sluta...

Det slutade ju som sagt illa, sjuka blev vi alla!
Hela helgen var vi inne och försökte kurera oss så gott vi kunde.
Denna vecka:
Måndag
Alde blev sämre mellan lördagen o söndagen, men började kvickna till här. Men hon var hemma från inskolningen denna dag eftersom de ska va feberfria en dag. Jag gick faktiskt till skolan, kommer skriva mer om den på torsdag då jag varit på mitt möte om upplägget :)

Tisdag
Idag har Alde varit på sin första inskolningsdag! Det gick ju som väntat...kanonbra. Både jag och Jens var med, o idag var alla i lokalen som de är i tisdagar och fredagar. Alde var med på sångstund och fruktstund, det var så roligt!
Hon gick knappt till oss någonting, o hon sprang runt i alla rum och lekte med de andra barnen. en det visste vi ju sen innan att hon är glad i andra barn och väldigt självständig. Det som INTE var bra var att hon bet två barn...vi säger ifrån men hon verkar tycka det ör kul o att det kliar i munnen (två tänder på g) Gillar inte om hon kommer bli ett "bitar-barn" men det går över sa personalen. Många kan göra så när de vill få fram en reaktion men även bitas för att de känner sig trygg med personen i fråga....det där lät det!!! HAHA. Hoppas hon inte gör om det iaf, de får gärna bita tillbaka om det är så för att hon ska förstå. Har någon nåt knep? Mer än att säga till, för det gör vi.
Annars så lekte de, sprang runt och busade. Vi var där mellan 9 och 11.30 så hon var helt slut när vi kom hem :)
Hon fick först lite lunch o sen somnade hon direkt och sov 1,5 timme.
Sen under eftermiddagen så var vi ute och lekte, och jag hämtade ut den ena beställningen från Tårtdecor, skriver ett speciellt inlägg om det sen :)
Här kommer bilder från dagen!
Alde på g, nya mössan är på och är snart redo att gå iväg till dagmamman:)





I bilen påväg till lokalen. Lillemor bor ju annars i huset bredvid oss, o lokalen är oxå nära men vi tog bilen idag.


Här är bilder från när vi var ute på eftermiddagen





Senare så gjorde jag ugnspannkaka till middag=) Den blev supergod!
Jättefin höjd och fluffig blev den.


Nu är jag helt slut efter detta!!
Nu ska vi kika på tv och krama om varandra lite.

Kommentarer
Postat av: malin o tuva

Gud... jag har ju missat massa här... peter gjorde uppdateringar på min laptop så mina favoriter försvann.. kom just på att jag glömt lägga tillbaka din blogg.. men nu ska jag bli bättre på o hålla koll här.. =)



Kramis

2010-09-02 @ 21:26:51
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0