.: Storstädat & Ledigt :.

Japp! Det har jag gjort idag, städat hela lägenheten och varit ledig.
Jag har vilat imellan åt för att spara på ryggen, men alla ni som känner mig vet att jag har svårt att sitta still;)
Iaf när det gäller städning, jag är inte äckligt pedantisk, men bara en gnutta;)

Jag var ju ändå ledig idag (annars sköter Jens städningen nu när han är hemma) Men han tog med Alde ut och lekte så du går det lite lättare och snabbare att storstäda. Skönt att man kan göra så, för jag gillar faktiskt att städa och dona och han gillar det lite mindre;)

Idag vaknade Alde 9:20, hon gick upp lite tidigare idag...haha. Hon har faktiskt de senaste dagarna sovit till 10 på morgonen...
O då ändå lägger hon sig runt 21 på kvällen! Sover hela natten gör hon alltid o har gjort sen hon var 1,5 månad gammal, men varit i perioder med att gå upp tidigt eller sent. Jag har iaf aldrig vaknat av att hon vill upp kl 6, så vi är väl bortskämda. Som tur är å kommer hon inte heller behöva gå upp så tidigt när hon ska till dagmamman sen =) Så vi behöver inte vänja henne nu att somna tidigare när hon inte behöver. Idag somnade hon kl 20:00 och det är en bra tid tycker vi =)

I morse åt Jens glass...och vem tror ni stod bredvid och sa: BAAAPP! (=Vill ha/Ge hit/Mera)
Jo...självaste grevinnan!



Sen busade vi!


Sen städade jag och Alde och Jens var ute och lekte. De träffade även Lillemor (dagmamman) ute igen. Så de var där och lekte med de andra barnen. Alde stormtrivs!
Sen när de kom in igen så lekte jag och Alde lite i hennes rum. Hon älskar att sitta vid hennes bord och leka med nallarna. Hon pussar och kramar dom. Hoppar upp o ner från stolen. Ner kommer hon men lite svårt att komma upp. Men hon säger Bupp=Upp hela tiden, och då är det bara att sätta henne där igen =) Bestämd tjej;)

Jag gillade den här bilden sååå mycket!






Nystädat och fint

Gör mysen mot nallen

Pappsen och Alde gick ut en kortis innan välling-tajm, han var sugen på glass...hör och häpna;)
Hon gjorde även mysen på våran säng, så gör hon när hon är gosig eller trött :)


Lite ord igen som Alde säger:
Många av dessa är ju bara repetionsjoller som det så fint heter. Men många av dom säger hon spontant nu med =) Som att sjunga eller de "lättare" orden. Men hon är väldigt duktig på att härmas, snappar upp jätte bra!
Hittut: Tittut
Ätta : Ärta
Äta: Äta
Hej da: Hej då
Heej : Hej
Tatt Tatt: Tack
Go Naa :. God Natt
Aaldä: Alde
Oho: Hallå
Bapp: Mer/vill ha/hungrig/törstig
Bupp: Upp
Ee: Ner
Booe: Bosse
Bue: Blä
Akte dig: Akta dig
Aj Aj (och hyttar med fingret): Aj Aj
Ne : Nej
Aje : Aj (när hon biter/eller slår)
Haha : När man skrattar och säger haha
Mamma: Mamma
Bappa: Pappa
Voff: När man frågar vad hunden säger
Bampa: Lampa
Sjunger Aj aj aj aj Buff, Akte dig Akte dig (lilla snigel) O nynnar till många andra låtar
Härmar bilen hur den brummar och gris, ko och vovven.
Svara hej i handen/leksaksmobilen/telefonen och går runt och pratar
Säger alltid hej då när hon vill gå ut
Hämtar skorna och lite kläder när jag ber henne hämta dom. Hon är så duktig ifall hon bara tar med sig en sko, så går hon alltid och hämtar den andra (samma sko, hon har 6 par skor i sin hylla och hon tar alltid den samma som hör ihop)
Säger till när hon är hungrig
Ger oss en puss och kram när vi frågar henne (blir massa spontana med såklart)
Dansar (har gjort länge)
Säger tatt tatt när hon får något
Pekar på magen, fötterna och näsan när vi frågar vart dom är
Klättrar ner från säng/soffa/stol/leksaker osv osv

Ja...nog med detta! Det är så mycket mer som hon kan och gör. Men det var lite grann iaf :)
Nu ska vi börja kolla på Harry Potter filmerna igen, så det kommer bli ett maraton de närmsta dagarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0