.: Måla, Liseberg och massa Mys :.

Målardag med mammsen
Den 13/8, dagen innan vi for till Göteborg så var det dags att inviga de nya kritorna och den nya vaxduken.
Jag hittade ju en sån fin duk som passar in med färgerna i Aldes rum. Alde hade ju fått i julas ett megastort set med pennor, kritor, penslar osv osv från hennes farfar. De kom ju inte till användning då, men NU....ja...nu börjas det!






Äta på dom gick det med...

Oj så roligt vi hade!

Sen var det dags för lite käk...öva öva öva...som hon gör varje dag med skeden.
Idag blev det pappas korvstroganoff med makaroner, Mums tyckte Alde!



14:e Aug, Göteborg-tajm!
Jag tog inte så många bilder som jag velat, men men. Mamma o de tog en del, men de har jag inte fått än. Men det blev ett par stycken iaf :) Det var så lyckat, även om inte Alde sov något under hela dagen, men det är nog förstårligt. Mycket att titta på så då har man ju inte tid att sova! Hon sov max 1,5 timme under hela dagen och ändå var hon så snäll, inget gnäll ingenting. O hon var mycket med mormor och morfar medans mamma och pappa sprang och åkte massa roliga och läskiga karuseller ;) Sen gick vi hem vid 23, och hon somnade inte förrens 01...pigg och glad som alltid. Skönt måste jag säga, för hon blir sällan sur och grinig. Tur att hon är social!
Här sitter Alde i bilen påväg ner till Göteborg

Liseberg!

Morfar går med Alde

Här börjar Alde bli trött (runt 15 tiden), och en kort stund sover hon. Den enda gången hon sov!

De här tyckte Alde var roliga

Suddig bild, men här går mormor och morfar med Alde


O här sover hon

Senare var det dags med MAT, oj så hungriga vi var! Det blev pizzabuffé och det smaskade Alde oxå i sig såklart;)
Efteråt fick hon en piggelin av kyparen:)


Här är vi allihopa! Jag är ju inte med, och jossan gömmer sig bakom min mamma :)

Alde fick en jätte söt keps med öron på från mormor och morfar :) Men den ville hon ju inte ha på sig, nej nej, hon ville äta på glittret som var på öronen.


Alde åkte två karuseller. Sagoslottet och en annan som gick runt, runt runt (men sakta då)
Hon tyckte det var jätte roligt, men nästa år kommer hon nog förstå mer och tycka om det ännu med.
Nu gilade hon nog mest att sitta i vagen och bara kolla på allt folk och kaniner :)

När vi kom tll hotellet så var Alde busig och glad. Men sen så somnade hon, i min famn faktiskt och det händer ALDRIG längre. Så måste medge att det var lite mysigt. Hon kan aldrig sova i våran säng faktiskt, för hon busar bara och kan inte komma till ro, hon har ju sovit i sin säng i sitt egna rum sen hon var 7 månader typ. Så man passar på och njuter när hon väl gör det;)
Här busar hon med pappa



Tack för en underbar dag!

15:e Aug Hemgång igen
Här är solstrålen i bilen


Sen somnade hon en stund...


16:e Aug
Alde har hittat sina näsborrar medvetet...hon kom på om hon petar långt in så nyser man!


Mamma blev lite orolig att hon skulle peta in pyttipannan i näsan...lite flottig blev hon iaf;)


17:e Aug
Min kära mamma fyllde 46 år
&
Min käraste Hanna fyllde 24 år
Grattis i mängder till er båda!!

Vi åkte till Hanna, René och Embla på lite fika och mat under kvällen.
Här sitter Embla och Alde och äter Frosen Yogurt, det var en hitt;) Kladdigt värre blev det!






Här är sötnosarna!




Så...det var lite bilder!
Jag var dålig i måndags (ryggen) så jag kunde inte jobba. Sen har jag jobbat Tis och idag (ons), sen är jag ledig i morgon och sen jobbar jag fre, lör och sön.

Idag så var Alde ute och lekte med kommande dagmamma-barnen och träffade alla dagmammorna.
Lillemor som hon ska vara hos är sååå söt mot henne. O alla barnen vill vara nära Alde och leka och hjälpa till. Det ska bli sååå roligt när hon ska börja där=)

Bloggar lite i morgon igen!

Kommentarer
Postat av: Emeli - Mamma till Nathalie

Vilken söt keps.

Alde och Nathalie är precis lika i sängen. Här hemma är det också bara bus i sängen, ingen lugn och ro för henne när vi ligger i vår säng.

2010-09-10 @ 16:56:10
URL: http://emeliochnathalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0