.: Tisdagen :.

Vi vaknade 8.00, det är skönt att gå upp skapligt ibland faktiskt. Man får lite mer gjort då och dagen känns mycket längre. Jag duschade och grejja medans Alde låg och lekte på en filt med Ninen. Sedan  var det dags att bege sig ut till bilen. Vi skulle först till min sjukfymnast och göra lite uppföljning om min träning. Jag måste verkligen bli bättre! Tusan vad dålig jag är på det men det ska bli ändring som sagt.

Vi var där bara i en halvtimme, så halv 11 så var vi klara. Vi gick till Jysk och hittade nya drapperier till duschen, som ska passa bra med mattan och så vi köpte på Ikea. Så det blir lite nya fina färger där inne. Sen hittade jag en bänk! Så snyggt det kommer att bli, vi har letat länge efter någon som passar, eftersom vi inte har en sängram, så vill vi ha något framför sängen. Så denna blev det:

En Liva-bänk i massivek. Vi ska göra om i vårat sovrum och ha allt i ek, så detta kommer bli super!
Kan redan nu säga vad vi beställt mer på Ikea:

En byrå, ska byta ut en expedithylla som vi har och ställa tv:n på den och även få mer lådor till Aldes kläder!
Expediten ska jag ställa inne i data/gäst-rummet istället.

Två nya sängbord i ek

En Lackhylla som ska sitta ovanför våran säng som vi ska sätta spotts i

Det kommer bli super i sovrummet! har jag nämt att jag älskar inredning;)
Sen beställde vi även ett vitrinskåp till köket, även det i ek

O sen ett nytt vardagsrummsbord, vi har exakt samma, men det ser lite trött ut. Vi har nog varit lite dåliga med att ha underlägg och så...

Jag kommer ta bilder på när allt är klart=) Men ni kanske ser en tanke iallafall som vi ska göra.
Nog om det nu...hm...ja just det! Efter vistelsen på jysk så mötte vi Hanna & Embla på stan, vi började med att käka lite lunch. Mmmm..det satt inte fel!
Här ligger Embla och har fått lånat Aldes bit-favorit=) Alde ligger själv och sover.



Sen så gick vi ut en sväng på stan. Jag köpte en söt mössa till Alde, ett par strumpbyxor och en vit kortärmad body som hon ska ha under sin dopklänning. Sen så gick vi förbi Aw-foto, där fotograferade vi Alde. Där såg vi prinsessan i skyltfönstret *stolt mamma* Våran lilla fotomodell :)


Här är gumman i vagnen.



Sen gick vi till Öppnaförskolan, det var babycafé med sångstund. Alde älskar verkligen att lyssna på sång och dansa lite, och flirta med alla de andra barnen. Vi fotade Alde och Embla =) Titta vilka sötnosar de är! Det skiljer 8 veckor mellan dom, så här på fotot fyller Embla 2 månader! Grattis tjejen!










Sen var det dags att gå hem, efter en supertrevlig dag!



Sen så gick vi till bilen och väntade på pappa så han kunde åka med oss hem :)



Sen när vi kom hem så blev det bus och mys med familjen =)
så såg våran dag ut, jätte roligt Hanna! Som vanligt *kramar om*
strax kommer uppdatering om idag, ska bara hälsa på Jens som kom hem nyss.
Later on...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0