.: Slappat & Skrattat :.

Jag orkar inte skriva allt för mycket ikväll, jag skrev så igår med och då blev det en novell...men nu ska det inte alls bli så. Alde har sovit lite dåligt idag, men hur glad som helst. Hennes bästa lek är nog att prata, munnen går i ett. Det är så otroligt härligt!

Efter där jag slutade i morse i bloggen, så vaknade Alde sen och vi lekte lite i vardagsrummet. Alde vänder sig nu från mage till rygg, så det gäller att vara med nu! Lite bilder på vårat charmtroll:








Sen så somnade våran älskling


Men som sagt, hon ville inte sova så mycket idag, så jag fick inte så mycket gjort som jag ville egentligen. Men hon fick sitta i sin bumbostol medans mamma bäddade sängen i gästrummet=) Hon älskar den verkligen, ser ju för roligt ut! O handen är det godaste som finns!




Sen kom pappa hem =) Han gjorde lite mat och jag tog mig ett bad med Alde. Vi skulle ju inviga hennes första badleksaker. Det va skönt själv att sätta sig i ett bad med faktiskt, och kul att bada tillsammans.
Här är hon efter badet :)



Sen var Alde väldigt övertrött, men det tog inte lång tid förrens hon sov väldigt djupt. Hon somnade innan 20 idag, så hon sover säkert till 5.30-6 i morgon bitti=) Duktiga tjejen!

Annars så har jag suttit med inbjudningarna till dopet=) De kommer bli så fina! Jätte roligt att fixa och dona själv tycker jag, pysselmänniska som jag är! Hela dopet ska gå i temat rosa/vit, så i inbjudan så är det en ljusrosa oval runt texten, och längst ner en ljusrosa blomma. O sen så satte jag ett hjärta längst upp, för de ska gå i samma stuk som placeringslapparna sen. O sen såklart en fjäril på framsidan som symboliserar en nyfödd "kläckt" Alde. Jag är inte klar än på långa vägar, men snart så! Här är lite bilder på hur det kommer se ut:


Nu är klockan mycket! Vi har massor att göra i morgon, för vi ska nämligen åka till Degerfos och sen vidare upp till våran stuga långt upp i Värmlandsskogarna! *Längtar*
Så jag kommer inte kunna blogga något under helgen, men det kommer ju komma massvis med bilder sen när vi kommer hem. Men tror jag hinner blogga i morgon innan vi sticker =)

Må väl!


Kommentarer
Postat av: Millan

vart köpte ni bumbostolen? kanske vore nåt för Tuve med så småningom... kommer du ihåg hur mkt den kostade?

2009-09-17 @ 09:32:00
URL: http://tjockissafari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0