.: Blås-lek, spruta och massa bajs :.

Så kan vi nog sammanfatta denna dagen...lät spänannde iallafall!
Ska försöka fatta mig kort, för det har varit en rätt hektisk dag och jag är faktiakt MEGA trött.

Alde vaknade go och glá iallfall =)
Vi har kommit på en bra lek, Alde älskar den..Blås-leken!! Kolla in frillan!



Sen somnade sessan och jag kunde göra mig i ordning innan vi skulle åka till BVC.
Egobilder och dummheter:




När vi kom till bvc så var damen nymatad och nöjd. Ha på minne att hon ännu inte bajsat under dagen...
Hon vägde idag på 3 månaders kontrollen (13veckor och 2 dagar) 5686g och var 60cm lång, huvudomfånget låg idag på 39,5. Stora tjejen nu jue! *Mamma blir så stolt*
Sen var hon jäääätteduktig när hon fick sina två sprutor. Lite ledsen när hon tog den andra, men jag fanns där och tröstade henne, och det kändes bra.

När vi var klara så åkte vi in till stan. Jag skulle köpa in lite grejer till kommande dopet. Jag ska göra lite egna kort och lite annat har jag tänkt (älskar att pyssla). Sen ville jag köpa något fint till min älskling för vi firar 1 års förlovningsdag på söndag. Väl där borta så träffar jag Hanna, så vi snackas vid på en snabbfika. Alde var lite kinkig men lugnade ner sig plötsligt efter en stund...det började lukta suspekt..ifrån vagnen...kan det vara?!...
Mmmm..det kunde det!

Jag gick vidare och köpte allt jag skulle och gick sedan till bilen. Hade tänkt  att byta blöja, men det var lite svårt. För Alde hade nämligen bajs ända upp i nacken...lyckat! Så det var inte bara inte, och en ledsen dotter fick jag med när alla kläder åkte av. Tur man har en stor och rymlig bil. Jens kom efter en stund och vi åkte hem.
Det första damen fick sig var ett bad, det var nog skönt för henne! Slappna av rikgit gjorde hon, på med pyjamas och sen gav jag henne mat. Hon tvärdäckade!
Hon sover än....våran lilla Aldis...

Nu tror jag Alde väger 5600g...efteråt...lätt!!

Nu ska jag och Jens äta, kolla film och sen ha myspys!

Skriver mer i morgon.
Må väl!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja o de e rätt kul när de så spontant sjunger o grejar... många låtar som man känner igen om de sjunger på dagis, rätt kul=)

2009-09-05 @ 10:05:08

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0