.: Babymassage, Babycafé & Bajs :.

De tre B:na...
Listen up, and listen closely..

Jag vaknade klockan 8 idag, alldeles för tidigt..eller ja...idag var det de iallafall. Vi brukar ju gå upp vid 9, men idag smög jag upp tidigare för att duscha och grejja innan Alde vaknar tänkte jag. Min lilla solståle ville nog oxå med upp, tydligen. När jag kom ut ur duschen så låg hon i sängen och pratade och hade så roligt, och sken upp som en sol när hon såg mig, man kan ju inte göra någonting annat än att le. Hon klarar sig själv en stund iallfall, vilket är skönt.

Sen så gav jag henne lite mat och sen så somnade hon runt 9.30. Då sminkade jag mig och gjorde mig klar, sen är det alltid trist att behöva störa henne och sätta på henne kläder medans hon sover. Hon vaknade såklart, var väldigt glad över att få komma ut, som alltid :)
Babymassagen började kl 11.00, det är toppen verkligen, något jag rekomenderar! De är så duktiga alla tjejerna, inga tårar denna gång heller! När det var slut så gick jag, Alde, Anna och hennes dotter Arwen in till stan för att käka lite lunch. Blev en baguette med tonfiskröra =) Efter en liten stund kom Hanna och Embla, vi gick senare till öppnaförskolan igen, på babycafé =)
Helt super det med, vi hade aldrig varit där, det var först en sång-stund. Alla barnen var så glada och nöjda, de såg ut att trivas allihopa. Jag hade ju inte med mig kameran *hur kunde jag glömma?!* Men jag tog några bilder med mobilen på Embla och Alde, och även en bild på hur byggnaden ser ut.




Vi var kvar där ett tag, sen gick vi till stan. Vi gick först till guldfynd, där köpte jag en doppresent till Alde ifrån oss, en skyddsängel med hennes månadssten i, hennes färg var lila/rosa (inte den som är på bilden). Hon ska även få ett namnsmycke, så om någon vet några bra hemsidor på vart det finns namnsmycken så skriv!
Sen så gick vi till H&M, köpte två mössor, och en fuskolle som var likadana som hennes vantar och mössa som jag köpte härom veckan :)



Sen åkte vi hem, kom hem klockan 17.10...heeelt slut verkligen. Men det har varit en toppendag!
Men dagen var inte slut än....ooooonej!


Vi fick hem Aldes Otroligt vackra dopklänning!



Vi fick med en skyddsängel som sitter på bröstet på klänningen, och en mössa, till och med ett blått band ifall vårat nästa barn blir en kille =) O fri frakt. Helt otroligt underbar! Vi är så nöjda!
Hon som syr upp dessa fina klänningar hittar ni HÄR


Efter att vi kikat på klänningen och gråtit en skvätt *host host*
Så var det dags att byta blöja på fröken, den vägde bly! Efter det var hon nöjd, lite för nöjd tror jag för hon bajsade direkt i den nya blöjan. Det vara bara att le lite mot henne och börja om....
När den var ny och ren så var hon så glad, vi kom ut i hallen och sen bööööööööööööp...
In igen och byta...3:e blöjan...unge! Våran unge...

Min älskade underbar Jens kom hem efter alla blöjbyten, jag saknar honom såå när han jobbar. Det gör så mycket nu när han är hemma på fredagar, veckan går snabbare då och vi får mera mys hemma =) Jag älskar dig mest av allt!

Nu är jag så trött så mina ögon slår kullerbytta...ska in i sängen, Alde däckade 19.30...de ville mamma med göra...men ska göra det nu istället, 21.55.

Hörs i morgon igen, men SKRIV nu gärna ner någon adress där jag kan hitta fina namnsmycken!
Må väl!


Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, vad fin klänningen är. :) Hon kommer bli så superdupersöt i den!

2009-09-16 @ 06:55:48
URL: http://phobiasplace.blogg
Postat av: Jenny till Emma

Ja, den var så vacker, vi är jätte nöjda!! Tack!!

2009-09-16 @ 11:11:35
Postat av: jennie

trodde det var apdyrt me dopkklänningar - så fel jag hade=)

2009-09-16 @ 15:20:36
URL: http://jenniiepenniie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0