.: Ack Värmeland Du Sköna!

Jag ska försöka sammanfatta våran lilla resa som vi var på i helgen. Det får bli lite mer som en bildblogg.

Vi åkte i torsdags efter att Jens kom hem ifrån jobbet. Vi skulle först till mina försäldrar i Degerfors och sova där över natten för att sedan åka upp till Torsby och in i skogarna.
Här åker vi i bilen, Alde ska försöka sova lite...

Det gick ju så där...


Men sen!

Ego


Sen kom vi hem till mamma och pappa. Alde sov fortfarande, så vi la henne i Jennifers säng =) Med kossan i högsta hugg!


Vi var med trötta efter resan, vi satt uppe och snackade lite och sen gick vi alla och la oss. Vi skulle ju upp tidigt för att komma iväg skapligt.

Fredag 18/9

Aldis va på bra humör, hon var ju hemma hos mormor och morfar som hon har saknat!
Hon låg lite på golvet och lekte lite och sen var hon ju tvungen att visa att hon kunde sitta i bumbostolen.



Sen blev det tröttsamt


Här är Alde med sin fina Mormor :)


Här är vi påväg att åka till Karlskoga en sväng, vi skulle hämta upp lite saker som vi skulle ha med oss upp till stugan.



Jag coh Jossan flummar med hennes glasögon:P


Här är vi och hälsar på min farmor och farfar.



Sen åkte vi hem igen och sedan var det dags att åka =)
Här kommer lite bilder under bilfärden.



Vi stannade till på Ikea i Karlstad. Det här köpte vi:



Snart är det ju dags för mat och sånt. O hon älskar ju att sitta och vara med. Super!!


Vi åker förbi Selma Lagerlöf Spa


Fryken


Sen kom vi fram, det var så skönt! Under kvällen så grillade vi och åt kräftor. Vi käkade massa onyttig och kollade på film =) Super mysigt!



Lördag 19/9

Vi vaknade rätt så skapligt efter en god natts sömn. Vi tänkte åka in till Torsby under förmddagen för att kika runt lite =) Här är Moster Jennifer som busar med gladaste Alde innan vi ska åka.



Åker i bilen


Här stannar vi för att käka lite inne i Torsby




Looove!


Jennifer pussar och busar med Alde


Mina!


Vyer på staden


När vi kom tillbaka så var det dags för premiär för stolen! Hon satt jätte bra i den och hon gillade det verkligen, en super hit. Likaså bitringen vi köpte med bären på =)




Senare på kvällen så gick vi ut på udden och grillade korv. Det var riktigt mysigt och roligt!!
Mörkt var det med ;) Tur att man har blixt som kan lysa upp korten iallafall.





Sen gick vi alla in, det blev kyligt ute =) Alde sov så gott, den bästa sömnen för de små liven är ju i vagnen utomhus.


Jag och min bror Andreas med derar katt Truls


Jennifer, Mamma och Jossan


Dags för Pyjamas :)


Söndag 20/9

Gud så helgen rusade förbi! Vart tog tiden vägen? Vi vaknade runt 9 allihopa, det var skönt att sova lite nu inna vi skulle åka. Dags för blöjbyte och påklädning!



Jag tog lite bilder på stugan, och på volvo-ligan :)



Sen skulle vi gå ner till sjon som ligger precis nedanför stugan.




Min älskling

Vi2


Hej då stugan!


Nu kom vi hem till Degerfors. Här är mamma och pappas hus=)



Sedan beställde vi hem pizza och åt allihopa
Här sitter Alde med morbror Andreas.



Sen bar det iväg hem till Lidköping! Tack för en jätte trevlig helg, vi älskar er allihopa!


Må väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0