.: Prutt-ljud, dreggel och viltgryta :.

Nu är jag tillbaka...en lite stund iallafall ;)
Jag ska lägga upp lite vad som hände igår och vad vi gjort för bus idag =)

Onsdag
Det var en slappar dag, sega som vi var;) Vi busade för fullt med våran lilla solstråle.
Här är lite bilder från förmiddagen.









Vi åkte till hemcompaniet och Öb en sväng med under dagen. Jag köpte 3 st ekramar som skall vara över våran säng sen, som skall lysas upp med spots på ekhyllan som vi ska sätta upp sen. Det var skönt att komma ut för en liten stund :)

Alde sov mycket, hon är så duktig. Men man märker att det är något som är på g. Förkylning? Tänder?
Ja, det väntas att se. Nu när hon ligger på mage så drar hon in sina knän jätte mycket iaf och intar krypställning. Det är verkligen häftigt att se hur fort det går, och hur det egentligen är med alla dessa reflexer som kommer. Hon blir ju så stor, 21 veckor nu idag.
Idag så hade jag lovat Jossan att följa med henne på världspremiären "This is It" med Michael Jackson. Så vi gjorde oss i ordning och vi lekte lite med gumman under tiden som vaknade lagomt innan pappa skulle komma hem :)





Sen kom Jens hem och vi gick iväg till Bion =) Den var jätte bra faktiskt!
O medans vi var på bio så fick jag hem den här bilden, pappa ger Alde gröt och hon skulle promt hjälpa pappa..såklart!

Det var iaf jätte mysigt att komma ut en stund, men jätte skönt att komma hem!
Denna dag kan vi sammanfatta med att Alde pruttar nu hela tiden med munnen, hon har ju insett att hon kan så nu slutar hon inte;) Dregglar gör hon jätte mycket så hon kan försörja hela Afrika med vatten, MJ var ett musikgeni, och lägenheten är nu bokad att vi ska flytta in i den 1:a december =)
Onsdagen var en härlig dag!

Torsdag
Idag har vi haft en städdag. Alde har inte alls varit på topp som hon brukar, hon har som tur inte varit ledsen och kinkig. Men inte lika uppåt och pigg och det rinner från hennes vänstra öga, så en förkylning är det nog.
*Stackars lilla gullunge*

Så idag har vi tagit det lugn och Alde har sovit en hel del och under tider hon inte brukar sova på. Men skönt att hon sover iallafall. Då blir hon snabbare frisk :)
Vi ska köpa en digital systemkamera och ska hämta den i helgen, det ska bli jätte roligt att få ta fina bilder på våran prinsessa. Sen idag har jag pratat med fastighetskontoret om när vi ska flytta in och det är lite saker som skall fixas. Vi ska få nya tapeter i båda hallarna, i köket och i ett av sovrummen som ska bli vårat arbets/gästrum.
Så det ska bli så kul, skönt även att vi kan flytta innan Jul, för ev så kommer vi ju fira hemma hos oss. Men det får vi se sen. Kul ska det bli!

Här är lite bilder på när Alde försöker äta upp sina leksaker





Sen så städade jag och Josefine medans Alde låg och sov. Jag började faktiskt plocka ner lite saker i köket i en låda, sånt som inte används. Så det kommer ju bli lite då och då när vi packar, för det är ju lite grejer.
Jag började förbereda grytan, för den ska ju stå o puttra ett par timmar. Den är så himla god!

Alde började göra en annan rolig sak idag. Gapade som en fisk, och det lät jätte roligt. O det bästa med det var att om jag gjorde så efter henne så härmade hon mig och tyckte det var jätte roligt.
Såhär:


När Jens kom hem så vaknade även våran snutta. Innan så var det bus och efter så blev det ett bad för hennes del=) Det var behövligt och hon njöt när hon plaskade så mycket så hela pappa blev blöt. Hihi.
Innan så fick hon såklart ligga på mage och visa hur stark hon är och hur gärna hon vill krypa iväg...det närmar sig iallfall!





Här är den goda viltgrytan som puttrat i ett par timmar =)
Det var jätte gott, men jag hade glömt att köpa hem svartvinbärsgelé som är ett måste egentligen.


Sen så har vi bara slappat. kollat på tv och jag har bloggat nu en del så jag är väldigt trött i ögonen. I morgon är det ju en ny dag med nya äventyr, jag hoppas gumman mår lite bättre då.

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Emma Viklund

Hon är ju såååå söt... Du fångar alltid så härliga bilder! :D Vad fin dom är jeansleggingsarna!!! :D



Guuuud, så god grytan såg ut.. Blev supersugen på nån köttgryta till potatis nu!! :)

2009-10-29 @ 21:59:42
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/
Postat av: Emma Viklund

Gotti!!! :) jag är så dålig på att laga mat, eller inte dålig på att laga men har dålig fantasi på vad jag ska laga :)



Vi använder ICA´s egna blöjor på Viggo, skrev det i ett tidigare inlägg igår! ;) Dom är toppen! Iaf på Viggo.. Dom varken läcker, luktar kiss och han blir inte röd om stjärten... Så dom är toppen :) Dessutom har dom ju så himla sött motiv och det tycker jag blöjor ska ha :D

2009-10-29 @ 22:37:45
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jamen var ju inte så mkt pengar det skiljde heller så låter vettigt=)

2009-10-29 @ 22:52:01

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0