.: Vi ser det snöar, vi ser det snöar :.


Nu kommer vintern, nu kommer vintern som vi har ÖNSKAT  HURRA!
Nej, Nope, Non, Não, Nein, Neen, Neii, Bu, Ei Kiitos!

Usch...

Nu fick jag avreagera mig lite. Men det fanns EN sak som var roligt med snön, det var Aldes första snödag.
Man ser ju sånt nu, allt som är nytt för henne så blir man ju så glad. Så det var ju ett fint minne när vi gick i snön och kikade upp mot himlen, både hon och jag och fick snöflingor i ansiktet. Mysigt faktiskt....men ananrs är det kallt och obehagligt...brr

Jag och Alde vaknade kl 9.00, vi busade lite och Alde lekte på skötbordet innan hon fick på sig kläder.



Mycket intressanta saker överallt

Och fossingarna blir bara mer och mer roliga!

Sen var kläderna på...och då ÄNNU mera bus innan maten



Innan vi åkte så lekte hon lite med sin Nin :)


Sen åkte vi iväg :)
Vi mötte upp Hanna och Embla, vi gick först upp till magnus Gabriels restaurang för att få i oss lite käk innan vi skulle shoppa :) De har så god mat där uppe!
Embla låg i vagnen och Alde satt i en matstol och lekte med sin andra Nin.






Tanken var att handa en farsdag-present till Jens från Alde, men jag hittade inte vad jag letade efter....eller..*host* Aaaaaldeeee hittade inte vad hon letade efter;) Jag får ta det i morgon istället :)
Men jag handlade lite till mig själv, lite nya underkläder, ett par nya jeans och en mascara =)
Skönt att det går åt rätt håll med vikten så lite mindre storlekar kommer på.

Och dessa lackskor hitta jag till Alde, som hon ska ha till Jul :)

Sen åkte vi hem, Hanna & Embla följde med. Vi skulle nämligen fota Embla lite idag, hon ska ju döpas snart och då ville hon ta lite fina bilder på sötatjejen! Det var meningen med att fota tjejerna i lite juliga kläder för vi ska skicka iväg för att göra lite julkort, men Hanna mådde inte så bra så vi fotade Embla först innan de for hem igen. vi ska fortsätta i morgon :) Men en del blev det iallfall.
Alde leker lite sålänge med hennes kompis...den blir såååå blöt efter några sekunder!

Embla sitter i Aldes Bumbo =)


Sen var det dags för lite fin-fotning. jag ska göra om lite bilder i Ps sen. Men så här blev ett par orginal =)







Sen åkte de hem, tack för en super trevlig dag, som vanligt! Ser fram emot morgondagen!
*Kramar till er*

Ett kort kan jag bjuda på...för egentligen ska jag ju inte visa julbilderna, men denna var klockren!

När pappa kom hem så blev det bus och lek som alltid, och världens gladaste (oavsett om hon var tröttast av alla bebisar i hela världen) tjej!



O medans de busade så bakade mamma kladdmuffins;)
Before

After

Sen åt vi lite kvällsmat, och Alde somnade lite innan 20.00 och sover nu så gott. klockan börjar bli så mycket igen...vi som sa att vi skulle lägga oss tidigt (23:20 är klockan).
Jag har ju bloggat sen har jag även tagit emot massa bilder från dopet, jag håller ju på att samlar in från alla håll och kanter. Söta Emma skickade massa bilder som min bror och hon tagit =) Jätte TACK till er! Jag kommer att blogga om hennes dop sen när jag har samlat in de mesta.
Här är två som jag tyckte så mycket om från bilderna som Emma skickade nyss.


Nu är klockan mycket, och vi ska sussa snart.
Kramar till er alla! Så kul att ni läser bloggen, skriv gärna något så jag ser vilka ni är =)

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Millan

tjo! jag har försökt att skriva nån rad ett tag nu, men det har inte funkat.. Men nu så! :)

vilka härliga kinder Alde börjar få, en riktig bulldog haha. så söt så!

2009-11-05 @ 06:01:32
URL: http://tjockissafari.blogg.se/
Postat av: Emma

Så härliga bilder (som vanligt)!! Snön verkar ha kommit överallt i Sverige, men INTE här hos oss :p Kanske för att vi bor vid kusten(!!?)... Roligt med snön för Viggo, vill se hur han reagerar då vi går ut medans det snöar!! :) Igår slog jag in de två första klapparna till Viggo, så nu fick man julkänslor.. Längtar till man får pynta till advent! Första advent är ju sista söndagen denna månad så det kommer gå fort!! :)



GOTT, det såg ut med kladdmuffins.. Har många gånger tänkt göra det då jag gör kladdkaka men blir aldrig av, men nästa gång ska jag göra det! :) Jag har helt plötsligt börjat tycka om att baka.. Iaf såna där enkla bakverk som te.x muffins! ;) På söndag ska jag baka en tårta till Joel på farsdagen!! :)



Vad fina dopbilder, så vacker hon var i klänningen!! :)

2009-11-05 @ 12:00:59
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/
Postat av: Helen

Håller med dig om att nu får det gärna bli jul och sen sommar direkt då även jag tycker mest om värmen :D. Vilka bra kort du tagit :D det julkortet är ju jättefint :D. Du har verkligen kommit igång med bakandet hihihii dom såg jättegoda ut :D



Kramisar

2009-11-05 @ 21:14:08
URL: http://tiemsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0