.: Våran morgon :.

Tokfia vaknade första gången 8.00 och ville ha lite mat. O då trodde jag att hon ville gå upp 8.30 när hon var klar..men icket! Hon somnade om efter bara ett par minuter, jag somnade om jag med. Sen vaknade jag 10.30, Alde sover som en stock och jag smyger upp, gör mig lite frukost och börjar äta. När jag var precis klar så hör jag lite skratt ifrån sovrummet...lilla donnan var vaken :) Hon låg och smakade lite på täcket och busade med det, road för ingenting..haha. Hon vaknade kl 11, så jag kan absolut säga att vi har en sjusovare!
Så här glad är hon alltid





Alde har fått hemska blöjeksem. Så vi försöker lufta så mycket som möjligt, sen smörjer vi men det vill inte gå ner riktigt. Förslag? Vad har ni för salva tex?

Nakenfisen i sitt esse







Sen när vi busat och vädrat klart så åkte kläderna på=)
Ett par militärbyxor med rosa fjärilar på, det skulle se ut det ifall soldater hade det!



Sen så blev damen hungrig och gav mig en ordentlig utskällning...

Just det! Hör du inte vad jag säger?! Sluta ta kort på mig när jag är förbannad!
( Jag brukar inte gå sålångt och ta bilder på när hon gråter och är arg, för jag brukar hinna lägga ifrån mig kameran innan. Och jag är inte den som knäpper massa bilder när mitt barn är ledsen och behöver lite tröst och inte en massa blixtrar. Men hon är ruggigt söt när hon blir så arg på mig, inte ledsen alltså men när hon skäller på mig)


Sen fick gullungen lite mat, sen var hon glad igen :)
Här lekte vi lite Tittut.


Sen busade vi lite som vanligt, och sen blir Alde trött (som vanligt) o sover nu så gott. Hon brukar sova 2-3 timmar. Så jag ska passa på att packa nu, tog mig även tid att blogga som jag inte brukar göra under dagtid. Men det var skönt att sitta ner ett slag. Sen när Aldis vankar så är det smakisar som gäller, vi får se vad som bjuds på idag. Kalops kanske?

Later on...

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ammade bara 2 veckor så jag bara tvätslutade=)

2009-11-26 @ 14:35:51
Postat av: Bella

Alicia har aldrig någon blöjeksem direkt men Inotyol är bra för "röda stjärtar" och eksem. Annars brukar väl Idomin fungera tror jag.



2009-11-26 @ 15:29:26
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Bella:



Inotyol är den salva vi använder, men vi ska ge det ett par dagar =) Tack!

2009-11-26 @ 17:02:59
URL: http://theyenny.blogg.se/
Postat av: Millan

vi använder också inotyol. Den funkar bäst tycker jag. Men jag luftar väldigt mycket varje dag med för jag har märkt att Tuvas rumpa är rätt känslig.

Hon brukar få ligga med rumpan bar när jag äter frukost, sen när jag duschar o sen även en lång stund på eftermiddan med. Fast det börjar bli knepigt nu med luftningen för hon rör så mycket på sig! och man vill ju inte ha pink på alla filtar :P



hoppas det blir bättre snart för henne.

stor kram

2009-11-26 @ 20:44:45
URL: http://tjockissafari.blogg.se/
Postat av: Helen

Tender care från Oriflam är super mot blöjeksem, har använt den på alla tre tjejerna och den äldsta hade ofta och när man smorde på salvan så var dom oftast läkta till morgonen därpå :D.



Så underbart söt hon är lillsessan :D

2009-11-26 @ 22:38:56
URL: http://tiemsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0