.: Tisdagen :.

Jag ska försöka kortfatta mig, för jag ska iväg snart. Jag och Elin ska träffas och ta en lunch, och med våra söta döttrar såklart :) Det var ett tag sen och tiden går ju så fort och de växer så det knakar!
Iaf, nu har jag tisdagen att dokumentera samt igår onsdag, men det får jag göra senare sen. Det hände iof inte så mycket igår men några bilder knäppte jag =)

I tisdags var vädret liiiite bättre iallfall. Alde vaknade lika glad som alltid.
Här har vi några morgon bilder =)




Sen somnade gumman runt 11 som hon brukar, och hon sover till drygt 14. Så hennes viktigaste timmar på dagen är då, får hon inte sova så är hon vaken mest hela dagen och blir så övertrött på kvällen sen. Så det är alltid skönt att hon kan sova de timmarna så vi brukar inte boka upp oss på förmiddagen.
När hon vaknade sen så var det dags för lite mat och sen en lite promenad!
Med våran tus så började det regna när vi gick ut, men det gav sig ganska snabbt, vi gick till Framnäs och kilade lite först på EM mäbler, sen Lekia/babyproffsen sen gick vi en sväng och sist till ica för att handla hem lite mat. Ikväll skulle det bli en viltgryta!
Här är vi ute i vårat bostadsområde =)

Kolla minen!

Höst höst höst

På andra våningen bor vi, här är vårat hus :)

Söta Alde



Snart flyttar vi ifrån 17c...till 19b :)


Vi har den här lekparken precis utanför våran dörr. Den mest påkostade lekparken, men de ska göra om den vi kommer att ha hos oss till nästa sommar. Och det finns 5 st lekparker bara inom vårat område, och den här lekparken är ju inte sålångt ifrån heller. Så lekparker har vi gått om, skönt att de kostar på sånt här och rustar upp. Även runt om i området gör de om, sätter upp fina blommor, växter, nya lampor, bänkar osv osv. Så vi är nöjda!


Nu är vi påväg hem


När vi kom hem så lekte vi en stund, sen så somnade Alde. Då satte jag igång grytan, 1,2 kg kött putsade jag och skar ner i små strimlor, hackade morötter, skalade lite potatis, och gjorde iordning.
Grytan ska ju stå i ett par timmar så det var lika bra att köra igång. Alde vaknade medans jag höll på, men hon är så snäll o lugn så hon låg i v-rummet en stund och lekte med sin bok och låg o pratade. Sen kom Jens hem, hans skalade klart potatisen medans jag gav Alde lite mat.
Sen så fortsatte jag och Jens lekte och busade med Aldisen. Hon älskar sin prasselbok, hon satt och bläddrade sida för sida, det såg så sött ut!



Sen sjöng dom klappa-händerna-sången. Den älskar Alde!

Men sen ville hon "läsa" igen i sin bok

Det var sååå synd att denna bild blev lite suddig!


Något annat Alde gillar är att rida på pappas axlar. Hon skrattar så hon storknar, dregglar på pappas huvud och tar tag i hans öron =) Kan det bli roligare?!





När de lekte, så gjorde jag maten. Här är den klar :)

Vi fick ut massvis med matlådor oc maten smakade jätte gott. Älskar verkligen grytor!
Kvällen blev lugn, Alde somnade och vi kikade på tv. En härlig tisdag med andra ord =)

Skriver sen, nu måste jag verkligen sätta fart! Ska möta Elin och Julia snart.
Later on...



Kommentarer
Postat av: Jennie

gilla nappen

2009-11-19 @ 11:56:59
Postat av: Jennie

Förstod att nappen kom från degerforshållet;)



Ah vartannat åre är ett bra sätt att lösa krockar...vi har ju inte sånt problem, inte ens med jul eftersom min släkt har traditioner o Addes har inga...Så jag tycker det är kanon... har Addes mamma här på julmorgonen för julfrukost o resten av julen firar vi med min släkt=)



Nyår vet jag inte än...går gärna på middag eller något trevligt... utan barn i år...har firat med barnen, eller ja, med Sebbe i 3 år så nu tänke jag att vi skulle ha en "barnfri nyår" =)

2009-11-19 @ 15:47:18

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0