.: Solig tisdag :.

Idag vaknade alde först vid 7 när Jens gick till jobbet, men sen så somnade vi om.
o sov till 11! Ojoj, upp ur sängen sen och så gav jag henne mat och sen så hoppade jag in i duschen. Vi hade ju inte tid att slappa hela morgonen. Men jag måste erkänna att det var skönt att sova ut lite, ryggen är ju inte den bästa.

Vi skulle ju till öppna förskolan idag, o möta upp Hanna och Embla kl 13.30.
Så vi satte på oss kläderna och gick iväg, det var skönt att ta en promenad, eftersom det var toppen väder!
En glad Aldis...



Sen gick vi först till ica, för att hämta ut våra efterlängtade Tackkort från dopet samt julkorten som snart ska skickas ut. Jag lägger upp dom sen på datorn så ni får se hur det blev, men jag vill inte visa ännu förrens de är skickade. Men de blev kanon och vi är jätte nöjda!
Sen så gick vi på sångstund, träffade lite mammor och bebisar, snackade lite och hade det super trevligt!
Sen var det dags att gå hem igen. Det var så "varmt" ute idag, kändes mer som en vårdag mer än en höst/vinterdag.
Alde i vagnen


Öppna förskolan i stadsparken



På väg hem, men först stannade vi till på Hemköp och handlade mat.



Ser ni?! Julbelysning! Där borta är gågatan som de sätter upp jätte fin belysning över. Ska ta mer biler inne i stan någon dag =)

Aldis somnade


Sen när vi kom hem så fick Alde lite mat, sen så har jag hängt tvätt, lagt i ny tvätt, städat o plockat lite.
När Jens kom hem så åt vi årets första lussekatt! Det var gott, sen har vi faktiskt inte packat idag, utan myst med Alde och kollat lite på tv. Både jag och Jens somnade så sent igår natt, så nu är vi helt slut.
Så nu ska vi faktiskt gå o lägga oss. I morgon ska vi packa mer så vi får det gjort.
Jo! Jag la ut en annons på våran diskmaskin, den blev såld direkt, så nu blev vi av med den så vi kan köpa en ny sen till våran nya lägenhet :)

Skriver i morgon!
Må väl!

Kommentarer
Postat av: jennie

brukar ha vo5 eller klippotekets=)



Är hårspraygalen=D

2009-11-25 @ 17:01:47
Postat av: Malin & Tuva ♥

Vilka fina och mysiga bilder du tagit på er promenad. Det är synd vi bor så långt ifrån varandra. Annars hade det varit kul att ta en promenad ihop. men som sagt det är lite långt. hihi. Ni ser ut att ha sånna härliga dagar med massa mys. hihi..



Kramis..

2009-11-25 @ 18:35:13
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Malin & Tuva ♥

=) Det var en vaccination mot rödahund som jag fick idag eftersom jag inte var imun mot det fick jag reda på när var gravid och då var jag tvungen att ta den innan jag blev gravid igen. inte för att jag ska bli det nu. lika bra att ha tatt den.



hihi ja säg till om ni har vägarna förbi ystad så får vi se. haha.. =)



Det var en kompis som hade tv¨å dräkter så vi klädde ut dom för skojs skull =) haha kramis

2009-11-25 @ 21:46:06
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Jennie

Absolut för gåstol o hoppgunga i kortare stunder, men finns många som använder sånt som "brnvakt" o då börjar det gå långt=)



Ja visst är det slappare i dag...så är det säkert. Men jag blir nästan lite smått upprörd när jag ser ut barn får bete sig mot sina föräldrar ? Och föräldrar som inte säger till... på affärer till exempel kan vissa barn tjata o tjata o tjata o skrika o bråka hur mycket som helst... har barnen lärt sig från första början "nej det blir inget varje gång" så kanske det räcker med ett nej när de börjar tjata... eller hoppa i soffan... jag menar, jag skiter i om andra ungar gör det hemma hos sig, men ajg vill absolut inte att Sebbe ska hoppa is offan hos andra (eftersom han itne får det hemma).. så jag vet inte hur jag ska hantera situationen när det kommer barn hit som hoppar i soffan... ska jag vänta på att deras föräldrar säger till ? Eller ska man säga typ "här hoppar vi inte i soffan" - typ...? Dilemma...

2009-11-25 @ 21:48:06

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0