.: Segis :.

Det är så mycket nu, och det HÄNDER så mycket nu med Alde. Nu sitter hon faktiskt! Lite ruligt och så såklart, men när hon sitter ner så tar hon tag i sina fötter och sitter själv en stund. Balansen är inte helt okej ännu men det tar sig =) Man blir så stolt! vi var på Öppna förskolan idag, så vi satt och hade sångstund, då satt hon själv och var så glad där på mattan. Bara jag tar emot henne när hon gungar åt sidorna=)

Igår så var det en hemmadag. Jag hade en del att ringa till, ja ni vet innan flytt. Elen, telefon, bredband.. Ja allt det viktiga nu inför flytten. Den 26:e börjar vi ta allt smått, och sen på lördagen allt stort. Så förhoppningsvis ska allt vara klart på söndagen, sen är det bara att städa ur denna. Det ska bli så skönt samtidigt som vi kommer att sakna den här lägenheten litegrann. Så igår var det lugnt, tvättade, och började plocka lite.
En del bilder togs naturligvis, så jag lägger in ett par stycken.
Morgonbus





Alde sov bra som vanligt. Hon sov på eftermiddagen ute igen på balkongen. Jätte skönt verkligen, och hon sover mycket längre än vad hon brukar. När Jens kom hem så busade dom lite, och sen var det dags för lite bad!
Jag och Alde busade lite innan (hon är så galet kittlig, när hon är på g så kan vi bara blåsa på henne så viker hon sig dubbelt)





Sen blev det BAD!


Hon älskar grodan...lite väl mycket kanske så ögonen skelar;)

Sen tog jag mig en låååångdusch som jag brukar, medans Jens donar, torkar och busar med Alde.
Sen var det kvällen för Alde...ja nästan iallafall. Hon somnar kl 20.00 men nu de snenaste dagarna vaknar hon en gång till...tillväxtperiod är jag bombsäker på. För mat vill hon ha och är bara go och glad när hon vaknar. Som tur är att vi är vakna när hon vaknar, så runt 22-22.30 slår hon upp sina vackra Blå/Bruna (vi vet fortfarande inte om vad hon har/får för färg på ögonen) Som tur är så vet vi ju att det är olika faser de går igenom de små liven, skönt att hon inte vaknar på nätterna! Eftersom jag är van att hon inte gjort det sen hon var 1,5 månad gammal så känns det ju lite skumt ifall hon skulle börja göra det.
Sen var det natten och Alde somnade runt 23 igen och vi somnade säkert vid 00.00 =)

Åter till dagen igen...
Jo! Vi testade att byta ut liggdelen i vagnen och sattde dit sittdelen =)
Hon var så nöjd, satt på en tron och hade kol på läget. Jätte bra blev det och åkpåsen är så mjuk och go.
Vi skulle mäta Hanna & Embla klockan 13 vid Ica-parkeringen, så här har vi pulsat på oss och ska gå iväg.

Väl ute...kejsarinnan :)




Hon var så nöjd somsagt! Vi gick till Öppnaförskolan och var med på sångstunden, jätte trevligt och roligt för de små knattarna. Kul att träffa lite mammor och massa andra bebisar, va de utvecklas snabbt! Alde har börjat sitta allt mer själv nu som jag skrev tidigare. *Super stolt* Det går ju så himla fort, de blir ju så stora!
Sen efter så gick vi till Hemköp och handlade lite. Sen till Åhléns och där hittade jag äntligen en snygg mössa och ett par vantar. Välbehövt!
Vi gick en sväng i olika butiker, pratade massa strunt och hade det super trevligt som vanligt!
Sen mötte vi Jens påvägen hem, honom hade jag saknat så!
När vi väl kom hem så har vi kollat på filmen "Up", den var rolig, ätit lite kvällsmat och busat med Alde och nattat henne. Nu har hon inte vaknat något, så vi får se om det blir något nu innan vi ska lägga oss...vilket är NU!
Det har varit en trevlig dag iaf, och i morgon ska vi till Hanna & Embla och äta och fika lite =) Så det blir en trevlig imorgon med :)

Må Väl!

Kommentarer
Postat av: Beatrice, mamma till Devin ~ 090723 ~

Fin blogg :)

2009-11-11 @ 08:38:26
URL: http://beabus87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0