.: Regn, BVC & Fötter :.

Idag hände det grejer! Alde upptäckte ju sina fötter för ett tag sen, men inte så mycket som nu.
Nu var det ju dags att bita, smaka och ta på dom! Att hon börjar bli så stor!
Här är en nyvaken-nyfiken-glad-fotätare











Sen klädde vi oss och gick ut till soffan och åt, busade och hade myspys.

Alde var vaken en stund, men hon hann att somna ett tag innan vi skulle åka iväg. Hon sov säkert i 2 timmar iallfall, hon behöver få sova ett par timmar på förmiddagen så hon inte blir kinkig och övertrött senare så det var skönt. Men jag va tvungen att väcka henne, och det avskyr jag! Man känner sig så elak, men så är det ju ibland. Idag så skulle hon ju få sprutor på bvc och jag ville att hon skulle äta lite innan iallfall. Men det gick bra, hon var en glad tjej hela vägen dit och även där.

STORA TJEJEN!
6725g
64cm lång
41,5cm huvudomfång
Det var så skönt att hon gått upp mer denna gång och förljer sin kurva perfekt.
Annars gick det bra på 5-månaders kontrollen, och hon var så himla duktig med sprutorna!
Hon blev ju ledsen när hon väl fick sprutorna men det gick fort att trösta henne.

Sen när vi var klara så gick vi upp till jobbet en sväng och hälsade på.
Det var trevligt!
Sen så var det dags att träffa föräldragruppen, vi skulle prata om smakportoíoner och mat. Alde har ju ätit det i en månad nu så vi fick berätta lite hur det ha gått och lite så. Det var jätte kul att träffa alla, men det är många som är sjuka nu, hoppas ni alla kryar på er!

Sen åkte vi hemmåt, klockan var lite över 17 när vi kom hem. Vi gick till fastighetskontoret direkt och mötte upp Jens, vi skulle ju välja tapeter idag! Det kommer bli kanon, vi får ta bilder sen för det är lite svårt att förklara. Men det blir lite fondväggar och fina färger. Vi ser så himla mycket fram emot flytten, samtidigt så trivs vi så bra i denna lägenhet. Det ska bli spännande! I morgon ska jag lämna lite papper och sen så ska vi bestämma en tid så vi kan gå upp och mäta lite där nu när den är tom.

Alde somnade runt 18.30 och sover ännu! (21:48) Det blev ju en hel del förut under dagen och hon tar väl igen lite sömn, men ska försöka smidigt ge henne lite mat så hon kan sova vidare sen. Vi får hoppas att hon inte får så hög feber inatt. Nu är jag så hungrig så jag spricker! Men Jens är påväg för att hämta pizza :)
3 kilo ytterligare kan jag nu dra bort från vågen sen sist...skönt! Det går åt rätt håll iallafall ;)

Hörs imorgon.
Må väl!

PS: SKIT VÄDER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0