.: Min lilla resa :.

När fick du reda på att du var gravid?
11 Oktober 2008

Blev det en chock?
Både och, jag hade haft på känn att jag var gravid. Men det gick otroligt fort efter att jag tog ur p-staven, han inte få min mens ens. Så på en månad blev jag gravid, Alde var en snabbis!

Hur gammal var du då?
23 år

Hade du mycket halsbränna?
Nja, på slutet hade jag det

Spydde du mycket?
Inte någon gång :)

Hade du mycket foglossning?
Ja lite grann, jag hade mest ischias

Ditt sf-mått som störst?
33cm

Har du fått bristningar?
Nope, inte någon alls

Trodde du att det var en pojke eller flicka?
Vi trodde att det var en liten kille, men de sista veckorna drömde jag att det var en tjej och det trodde jag sen på slutet

Vad hoppades du på?
Att det var en frisk bebis, spelade ingen roll

Gick du över tiden?
Nej

Födde du för tidigt?
Ja, hon kom i v36+5 så hon kom lite mer än 3 veckor förtidigt

Hur var förlossningen?
Smidig! Jag öppnade mig 8 cm utan att känna det! Sen gick vattnet och då tog det 10 min tills första värken kom, men då behövde jag ju bara öppna mig 2 cm till. Allt gick så fort, ingen bedövning och från första värk tills hon kom ut så tog det drygt 2 timmar.

Blev du sydd?
Ja, 2 små stygn

Dragen med sugklocka?
Nej, hon kom ut på en krystvärk

Hur många var inne i förlossningsrummet?
Jag, Jens, en barnmorska och en undersköterska. Vi var själva den kvällen på hela förlossningen så vi hade det så lyxigt!

Hade du någon nära med dig?
Jens, och han var så underbar!

Vilket sjukhus födde du på?
Karlskoga Lasarett

Vilken tid kom bebisen?
23:12

Hur stor var bebisen?
3040g och 48cm

Vad fick den heta?
Alde

Var allting värt det?
Oja! Vi älskar henne mest av allt och kommer alltid att göra.

Vill du ha fler barn?
Klart! Allting gick så smidigt, så det tog bara någon dag då jag tänkte i dom banorna. Lite läskigt bara att tänka på att det kan ta ännu kortare tid nästa gång. Så Jens får väl gå en kurs ifall jag föder hemma;)
Alde ska själklart få ett syskon eller fler!

(Denna text kopierade jag från Millan)

Kommentarer
Postat av: Millan

kul å läsa :D

2009-11-07 @ 13:45:42
URL: http://tjockissafari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0