.: Julkort & Tackkort beställt! :.

Ursäkta om jag inte skrivit massa idag, men har inte haft den tiden. Komer nog vara lite si och så med det tills vi flyttar faktiskt. Idag har vi inte gjort speciellt mycket, jag har haft ont i huvudet mest hela dagen. Så vi har tagit det lugnt och myst lite extra :)

Här har vi en nyvaken Alde, som vaknade faktiskt första gången 08.30 efter hela natten! Annars brukar hon ju vakna runt 6-7 för att äta men sen så somnar hon om igen och sover till 9...men idag blev det inte så. Duktiga tjejen!





Vi busade lite under förmiddagen och sjöng lite barnvisor. Hon tycker så mycket om musik och sprattlar runt som bara den och verkligen lyssnar. Det är så härligt! Sen så somnade gumman runt 12 och då passade jag på att plocka bland alla saker och så gjorde jag lite mat till mig =)
Lax med grönsaker blev det idag!

Alde sov till 15.30, så det var bra att hon fick sova ett par timmar. Sen kolla vi lite på tv och sjöng lite mer efter en stund. Alde fick oxå lite mat idag förresten, grönsaker med kalvkött, det går bättre och bättre med den maten iaf. Måste ju vara jätte kontigt att få smaka på sånt där jämfört med mjölk;) Men hon älskar efterrätten...haha!
Alde brukar somna en gång till innan natten så att säga, så hon sover en timme till ungefär mellan 17-18 ungefär.
Så när Aldis vaknade igen sen så var pappa hemma och då sken hon upp som en sol som vanligt när han tog upp henne =)



Sen åt vi pizza och kollade lite på tv, Alde somnade runt 20.30 idag. Våran älskade lilla gumma, vi märker för varje dag att du växer och lär dig saker. Utvecklingen går så snabbt och vi ser fram emot att se dig växa med den!

Nu på kvällen har jag suttit med Tackkort som ska skickas ut nu efter dopet och sen har jag samtidigt gjort julkort =) De blev super! Sen så skickade jag även efter lite förstoringar på Alde i svartvitt som vi ska ha i ekramar över våran säng sen.
Här är lite bilder som vi tagit idag så vi kunde göra julkorten (Det kommer att bli ett speciellt julkort, inte den orginella modellen, men jag säger inte hur ännu och jag säger inte vilka bilder det blir heller).
Vad tycker ni om julbilderna?


Tackkorten blir oxå lite speciella! En väldigt frän modell faktiskt, kan iaf säga att det inte bara är EN bild som det brukar vara på en bebis i dopklänning. Nope..men det blir en överraskning :)
Sen som sagt så gjorde jag en beställning på dessa i förstoringar:




Och den där i färg :)


Nu är klockan FÖR mycket, tur att man har en tjej som älskar att sova länge! Haha.
I morgon är ju Jens ledig, vi ska iväg och kolla på en möbelserie för barn, en liten byrå, garderob och en skattkista =) Den är vit och ek-färgad, så de kommer passa utmärkt till Aldes nya rum =)

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Jennie

De där månaderna när ungarna sover som mest är gudomliga... vänta bara tills rutiner med dagis kommer i gång, då är hon uppe or usar klockan 6, på gott o ont skratt

2009-11-13 @ 08:29:04
Postat av: E.K - Mamma Till Alicia

fina jul bilder. Vi skickade julkort förra året och det ska vi göra i år med :) så jag ska sätta igång och fota lite snart. Hoppas bara att Alicia vill :) haha.

2009-11-13 @ 11:23:34
URL: http://eekk.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad fina kort!! :D Så sött! Längtar till jag ska ta julkorten på Viggo... Ska bli så kul :)



2009-11-13 @ 13:45:06
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/
Postat av: Diana ♥

Jag har börjat få lite rampfeber nu inför förlossningen. Du som fött barn, hur var din förlossning? Vad tog du för smärtlindring? Något tips? :) Kram kram //Diana P.s. Sista dagen att nominera i Mammabloggtävlingen! =)

2009-11-15 @ 15:31:19
URL: http://dianasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0