.: Helgens bravader :.

Fredagen

Pappa Jens var ju ledig som vanligt, och det betyder en extra dag på helgen och en MYSFREDAG!
Här ligger Alde och har det bra :)


Fötterna är hennes bästa leksak just nu =)

Nöjd?!

Skrattanfall...


Tummen i munnen när man skrattar är kul..

Sen så somnade lilla gumman, och jag åkte iväg till stan för att göra lite ärenden.
Vi har gjort så nu att när Jens är ledig på fredagar så får de lite tid till varandra och jag får lite egen tid.
Så jag åkte iväg som sagt först till stan, hämtade ut libro-paketet som man får, hämtade en paketet till mig och sen så gick jag förbi och la undan de två mattorna som jag bloggade om härom dagen. Det lutar åt hoppa-hagen mattan =) Så den ska jag hämta ut när barnbidraget kommer.
sen när jag var klar där, så hoppade jag även in på apoteket och sen for jag iväg och solade i 20 min.
Det är såå skönt, jag känner verkligen nu att jag missade sommaren, att vi inte alls var ute så mycket i solen. Men det var ju inte så konstigt när våran juvel föddes den 3:e juni. Så det gör ju inget, så därför är det skönt att få lite färg nu innan vintern. När jag kom hem så hade Alde vaknat och de låg och busade och tjoade.
Fredagen var lugn annars, vi kollade såklart på Idol på kvällen och åt god mat =)

Lördagen
Myspys i sängen, vi sov nog till 10.00 iaf :)

Gå upp nu rå pappa!!!

Nu kom fötterna in i bilden...






Sen var Alde med pappa när han fixade med mammas dator =)
Man måste ju få vara med och kika! Men Ninen var ju med såklart!





Sen så tog Jens en promenad med Alde i 2 timmar. De handlade med på vägen.
Och under den tiden så hann jag med att : Dammsuga, damma lite, plocka ner alla böcker/saker i hela bokhyllan i datarummet (blev 6st ica-papperskassar), plockade ner alla tavlor/grejor på alla väggar, och packade ner prydnassaker och andra inredningsdetaljer från de flesta rummen. Så jag hann med en hel del, vilket var skönt för man kan ju plcka och städa på ett annat vis när man är själv.
När de kom hem så var det en donna som inte hade sovit värst mycket, så övertrött kan man väl säga att hon var.
Så efter en stund kämpande med att hon skulle somna så gick det tillslut, inte alls roligt för någon när det blir sådär, men hon är ju inne i en period där då hon vill varta med och kika på allt när hon är ute, så sova i vagnen ute är omöjligt. På Balkongen går bra men men..
När hon sovit ett par timmar så vaknade en go och glá Alde igen :)




Vad funderar du på?


Under kvällen så hade vi Die Hard-maraton, så alla 4 ska ses innan helgen är slut =)
Vi gjorde iordning kyckling, pommes med bea-sås. Det var gott!
Lördagen var lugn och mysig, skönt att få något gjort oxå med tanke på att det är en del som ska packas ner.
Alde somnade runt 21 denna kväll, våran lilla solstråle!

Söndagen
Jäkla förbannade piiiiiiiiiiiiiiiiiip!
Som jag skrev så råkade jag ta bort bilderna ur kameran från denna dag. O det som var så söta bilder på Alde när vi badade. MORR!
Men men, jag ska försöka glömma detta...

Annars så var dagen lugn, vi ville bara mysa och ta det lugnt. Vädret var inte heller det bästa.
Men vi kollade på Die Hard 3 under förmiddagen, men jag somnade lite ;) Så jag missade slutet, tur att jag har sett den förut.
Jag satt och redigerade bilderna på Embla under dagen, tittade lite på tv och slappade.
Så våran söndag var en härlig dag, som alla andra dagar såklart! Vi måste ladda batterierna inför veckan, då ska det packas!

Så såg våran helg ut. Återkommer i kväll!
Maten står nu på spisen och Alde vaknade hör jag!

Later on...

Kommentarer
Postat av: Emma

Men vilka mysiga bilder på söta Alde <3

2009-11-16 @ 18:49:32
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/
Postat av: Malin & Tuva ♥

Den går att beställa från lekmer.se hihi det skrev jag i inlägget. =) Missade du det =P... Synd ni behövde göra av med katterna. Vi har två chihuahuatikar och det går super bra,, Vad ska ni skaffa för hund sen??

Kramis

2009-11-16 @ 18:54:45
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0