.: Fredag :.

Fredag är en favoritdag nu förtiden. Jens är ju ledig och helgen blir extra lång, vilket är underbart! vi vaknade ca 09.30, Alde har ju börjar vara vaken en extra gång under kvällen nu så hon sover längre. Så som tur är vaknar hon ju inte 6 utan sover till 09.30-10.00 istället. Så hon sover ju lika länge som när hon somnade 20.00 för natten. Så oss gör det ju ingenting då vi är nattugglor själva.
Under morgonen så åt vi en härlig frukost medans Aldisen låg på golvet och lekte lite.
Hon hade samma klänning på sig som dagen innan som hör och häpna missades av både kräks och mat...det är ju inte så ofta det händer i världshistorien, så det måste ju dokumenteras!











Det här med att Alde hade på sig samma klänning...o att hon hade klarat att inte få kräks över allt....

Taaaaadaaaaa
Superbaby!
Nu är ju inte Alde den som kräks så mycket, utan mer normalt efter hon har ätit. Så det hör inte till vanligheterna heller att vi byter kläder på henne om dagarna. Utan de åker oftast i tvätten på kvällen bara. Så det är ju skönt, men det finns undantag ibland oxå! Som denna dag :) Goa unge!
Den leksak hon biter och gnager på som hon fullkommligt ÄLSKAR är faktiskt en leksak som Jens hade när han var en bebis =)



Morgonmys med pappsen




Sen så somnade gumman och jag åkte iväg på min lilla "egentid". Jag åkte först till Ica och hämtade ut mitt paket från Yves Rocher, jag hade beställt lite ansiktsrengöring och sminkbortagning. Sen så gick jag in på ica och handlade lite mat till kvällen och lite nödvändigt ont =) Sen så svängde jag förbi Lekia/babyproffsen och köpte årets första julklapp (Sååååå seeeeen i år! Skyller på flytten!) Det blev en pulka till Alde, en sån som de minsta barnen kan sitta i. Skönt att vi bara ska dra henne i den så vi slipper oroa oss för att hon ska åka utför stora backar....men de dagarna kommer ju oxå tyvärr! Det som var bra med denna är att det är små värmedynor samt ett litet bälte.
Den här blev det, fast en cerise-färg :)


När jag var klar där så åkte jag sist och solade, gudomligt skönt kan jag meddela!
Solen har jag saknat så jag förtjänar lite färg på näsan. Men nu ska jag inte sola på ett tag, men vill vara lite fin till Emblas dop som är på söndag :) När jag kom hem så hade Alde ätit lite smakisar och lite fruktpuré till efterrätt så nu var det lagomt med mitt mejeri :) De hade haft det lika mysigt som jag hade haft det.

Under kvällen så var det dags för ett bad!
Här är lite gos och lek innan badet. Alde är sååååå himla kittlig, bara man petar på hennes så asgarvar hon. Så låren, under armarna och på halsen är så roligt att retas..elakt jag vet!



Rycka i håret var tydligen en rolig lek....skönt att det inte är lika långt längre!


Hon älskar när man blåser i hennes hår...


Mamma kittlar så Alde storknar och försöker fly...





Sen kom fötterna upp som vanligt...




Vi åt lite god mat och kollade på film. Vi har nämligen påbörjat ett StarWars-tema (igen)
Så nu vet ni vad vi har att göra hela helgen;) Nej då...packa, dop och massa mys blir det!
Så såg våran fredag ut, jag skriver om lördagen strax.

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilka härliga bilder (som alltid)!!! :D



Vilken söt leksak som jens hade då han var liten. Önskar jag & Joel hade lite fina leksaker från vi var små men mina har mina småsystrar lekt sönder och Joels leksaker har hans syskonbarn fått leka med... Lite kul med sån där, liks å med kläder med mer... Men Viggo har iaf en mysig filt som Joel hade då han var liten! :D



Jag känner igen mig så mycket i Viggo då jag ser Alde... Viggo har börjat dra i mitt hår hela tiden, han älskar då man blåser i hans hår/ansikte och han är otroligt kittlig.. Dessutom har Alde de där "gosiikinderna" som Viggo med har hehe...



Vi har med tänkt köpa en babypulka till Viggo i julklapp.. Det är ju vinter länge så den kommer ju nog till användning!! :D Mysigt att dra runt i pulka... Deras första vinter! :)

2009-11-22 @ 00:03:35
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0