.: Fotografering till 100% :.

Idag är jag så trött så jag vet inte ens om jag orkar blogga. Jag ska gå och göra mig en macka och se om det blir bättre med tröttheten. Klockan är bara 20.38 nu, så lite till ska jag allt vara uppe. Nu är det ju helg för våran del! Jens är ju ledig de flesta fredagar så det är skönt med en extra dag =)
Nope...nu ska jag göra macka, återkommer!

Så!
Nu har jag gjort i ordning lite kvällsmat.

Idag så vaknade Alde lite efter 8.00, och det är ytterst ovanligt. Men idag var hon piggare än piggast vid den tiden och ville självklart att vi skulle gå upp. Sagt och gjort...
Prata, leka, och gosa på skötbordet






Sen blev det bus på sängen på mage. Hon rullade runt lite då och då med.
O såklart övning på att åla :)








Det är inte konstigt att man är lycklig 24/7!
Har man en solstråle som bländar varje dag så blir det så :)





Sen åkte kläderna på :)



Sen fick gumman lite mat och sen gjorde jag mig i ordning. Eftersom vi gick upp lite tidigare idag så tänkte jag ta en sväng med vagnen. Alde gillar ju att ligga och sova där, sen tänkte jag även passa på att köpa farsdagspresenter till våra pappor som jag tänkte skicka iväg med posten =) Men jäklar vilket SKIT-väder vi hade, kallt, blåste, regnade/snöade...Det var inge kul men ganska skönt att få lite luft och skönt att komma ut skapligt, klockan var bara lite över 10.00 :)
Först gick vi till Ica och handlade lite mat som jag och Hanna skulle äta senare sen, och sen presenterna så jag kunde posta dom. Sen så gick vi till Lekia/babyproffsen, det är ju snart dags att byta bilstol till lillgumman, så jag kikade lite på dom. O sen köpte jag pyssel till den HEMLIGA presenten som Alde ska ge sin far, och sen hittade vi även lite mer presenter på Kappahl;) Nyfiken nu?!
Jag ska lägga upp bilder sen efter söndag. Vi var ute i ca 2 timmar, det var skönt, sen var det dags att gå hem.
Väl hemma så var det dags för smakisar för Alde :)
Idag var det premiär för lite mer mat, biffstroganoff blev det idag =) Det är ju fortfarande puré utan bitar, men det är ju kanon att hon får börja smaka på hur maten smakar :) Gud så tiden går fort!

Maten var väl sådär första gången, men hon var heöt klart nyfiken på den!
Så nu kommer vi köra på detta ett par dagar så får vi se.
Till efterrätt så blev det såklart en majskork, Aldes Favvo :)



Efter maten så somnade Alde runt 12.30, hon var ju så trött för hon hade ju INTE sovit i vagnen som jag hade tänkt att hon kunde göra. Men som vanligt så är det ju så mycket att se och lyssna på. En stund gick men inte mer, lilla gullunge! Men hemma så somnade hon gott iallafall.
Sen kom Hanna & kompisen Embla runt 13.30, och jag sprang iväg till den nya lägenheten och kikade lite.
Jag fick välja om lite med tapeterna, för vi skulle tapetsera om i vårat sovrum med tydligen, så det var ju bra =) Hela lägenheten förutom v-rummet som var bra ändå=) Bilder kommer ju sen såklart hur allt blev. Men det är jätte skönt iallafall att vi snart ska flytta, så den 27-28-29:e bär det iväg :)
När jag kom tillbaka så lagade jag mat till oss, Alde sov ännu. Hon vaknade precis när vi ätit klart och sov i nästan 3 timmar.
De blir mer och mer nyfikna på varandra, idag så hamnade Emblas hand i Aldes mun ett X antal gånger när de låg bredvid varandra =)




SEN...var det dags att börja fota igen :) Det var jätte roligt och det blev så fina bilder! Jag ska lägga upp lite sen när jag har redigerat dom.
Medans vi fotade så satt Alde i sin stol, hon hade kräks ner sin tröja, så hon fick sitta utan en stund =)


Men sen tröttnade hon, då hon blev lite själv därborta medans vi fotade Embla. Så hon fick sitta hos Hanna en stund, det var mycket roligare :)

Sen så åkte de hem, tack för en trevlig dag igen. Som alltid! idag och igår så knöppte jag ca 350 bilder på Embla...så några kommer ni nog kunna bestämma er för som jag kan redigera;)
*Kramar till er*

Jens kom hem i samma veva, Alde låg och sov men vaknade efter en stund.
Då var det dags för bus för deras del, som vanligt :)
Sen blev det ett BAD! Mamma badar med Alde och pappa knäpper lite bilder.




Alde somnade sen vid 20.00 som vanligt, vi kikade lite på tv och nu sitter jag här...och är SNART klar...phu!
Blir många bilder och mycket att skriva, jag delar ju aldrig upp bloggen längre under dagarna. För ju äldre Alde blir desto mindre tid spenderar jag vid datorn, för hon är ju mer vaken och hon vill ju inte sitta och kika medas jag sitter här och skriver;) Jag skrev ju när hon sov, men som sagt så vill hon hitta på saker nu... det är bara underbart! Få vara med och hjälpa dom utvecklas. Så jag får helt enkelt ägna mig en stund på kvällen innan sängen att skriva en lång blogg istället =)

NU ska vi sova! Mina ögon slår kullerbytta.
I morgon är ju Jens ledig, som varje fredag. Så jag ska åka och sola lite, handla medans Jens tar med Alde på en promenad. Fredagar är deras dagar, förutom när hon är hungrig;)

Må väl!

Kommentarer
Postat av: E.K - Mamma Till Alicia

så fina bilder :) Men blev lite överraskad nu när jag såg ett foto på Hanna :)

2009-11-05 @ 23:55:12
URL: http://eekk.blogg.se/
Postat av: E.K - Mamma Till Alicia

hehe, Borås är ganska lagom :)

2009-11-06 @ 07:44:34
URL: http://eekk.blogg.se/
Postat av: Malin och Tuva♥

Ja hon sitter rätt bra nu!. =)



Allt är bra med oss. =) Tiden går så fort bara.

Sj då? Kramis

2009-11-06 @ 07:47:34
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hehe, vilken hemsk bild du fick på mig.. vilken tur att Alde är såå söt iaf!!! :)

2009-11-06 @ 10:28:29

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0