.: Feber, Mys & Bananmuffins :.

Lilla gumman är inte så bra ännu. Hon har haft feber till och från hela dagen, men som tur var så har hon sovit mycket. Hon sov 4 timmar efter lunch och verkade lite piggare sen efter och nu på kvällen så somnade hon lite efter 20.00. Hon har varit glad men inte varit på humör för att busat utan hon har till och med sovit på mage mot mitt bröst när jag låg ner i soffan och det hör ju till ovanligheterna nu förtiden. Det är skönt att hon inte har varit ledsen iallafall.

Så idag har jag inte gjort annat än att tagit hand om våran lilla sjukling och sen har jag plockat lite här hemma. Dags för att skaffa hem lite lådor så jag kan börja packa lite smått.

Här kommer lite bilder iallfall, för dagen har ju inte varit så himla äventyrlig direkt. Men mysigt har det varit :)
Här är en sjuk liten Alde på förmiddagen.





Lite mys innan pappa kom hem, innan hon somnade för tredje gången.


Jens hade handlat lite påvägen hem från jobbet, så jag kunde få baka =) Jag fick en sån lust efter att jag kikat på lite bloggar och det var så många som hade bakat. O eftersom Jens är väldigt svag för banankaka så bestämde jag mig för att baka bananmuffins =) Men jag som ogillar att följa recept så då slog jag istället ihop två stycken recept som verkade bäst, sen så stack jag ner center-kola i en plåt =)
(Jag har aldrig bakat bananmuffins förut...knappt muffins, inte själv iallfall)



Resultat från den 1:a plåten :)

Så här blev den andra plåten som tyvärr inte blev full, men de blev större;)
Och dessa var utan center.

Jenny kunde!
Fick jag godkänt Jens?


Alde var så glad när pappa kom hem, så hon ville inte alls sova, utan ligga i hans knä och bara mysa. Hon log med hela ansiktet hela tiden, så hon glömde nog bort för en stund att hon var sjuk. Det värmer i hjärtat att se dom tillsammans, leka, busa, kramas, pussas...det finns inget bättre. Ni är det bästa som finns! Här sitter godingen i pappas knä medans alla muffins mumsar till sig i ugnen :)






Alde somnade som sagt runt 20.00, då åt jag och jens lite kvällsmat och undertiden så kollade vi lite på våran serie. Den är ju så rolig! O nu bloggar jag och Jens spelar ett nytt spel, klockan är rätt mycket och vi ska upp skapligt i morgon så det är bäst att lägga sig snart. Jag är allt lite trött i ögonen nu så det passar sig;)
I morogn ska vi träffa Hanna & Embla, det ska bli kul. Vi ska till stan och shoppa lite så jag skriver senare under dagen.

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Helen

Gud så gott det lät med Centern i muffisarna, blev det lika gott som det lät?

Ja visst är det härligt att se hur glada dom små blir när pappa kommer hem :D



Våra gunghäst hittade farmor på loppis, du kan ju alltid måla om den om du hittar någon som är bra i storlek :D. Vad skönt med en större lägenhet och så hinner ni ju dessutom fira Aldes första jul i den :D.



Ha en bra dag :D

2009-11-04 @ 09:29:11
URL: http://tiemsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0