.: Farsdag & Lycka :.

Vilken härlig dag vi har haft det! Den kunde inte ha blivit bättre faktiskt.
Idag vaknade vid halv9, Alde var en solstråle som alltid och ville bestämt gå upp. Idag var det ju inte vilken dag som helst..utan FARSDAG (om någon missat ;) )
Vi gick upp och satte på kaffe och gjorde frukost, sen så fick Jens sätta sig och öppna presenter.
Alde sitter i sin stol och kollar på och äter bok
(Jag gör de flesta små, men det är bara att klicka på dom för att förstora)

Jens fick en tröja och ett par strumpr med Homer som det stod Best Dad på. Alde lekte titt-ut med hennes bok.




Ett litet kort fick han ju med såklart :)

Men sen kom den STOOOORA överraskingen! Aldes Tavla, hennes första teckning (med hjälp av mamma såklart) Även om det var en omedveten teckning så var det den finaste! Jag höll nämligen i själva tavlan samtidigt som jag höll i hennes hand så inte fröken skulle stoppa den i munnen, sen så kletades det fram o tillbaka. Vi bytte lite färg imellanåt och det blev ett konstverk tillslut! Sen så scrappa jag lite på den, köpte en ram (skulle va en ekram egentigen men det fanns inte i den storleken) Sen så klädde jag den ramen i ett snygg papper och sen så:
DAAAATAAAA
Mycket tid tog den och gjord med kärlek!




Jag scrappa den lite i rosa så vi kan hänga in den sen i Aldes nya rum =)
Här sitter en nöjd Alde efter att pappa blev så glad och pussade henne så himla mycket



Sen så gick vi ut på en lite höstpromenad och till lekparken här precis vid oss. Alde skulle få prova gungan för första gången. Det var en hitt vill jag lova;) Gud så hon skrattade!









Här är bland den finaste bild jag tagit på Alde (enligt mig själv) med den nya kameran.
Jag lägger in en stor och en liten, för den lilla kan man klicka på och få ännu större.
Vad tycker ni om den?





Sen gick vi och handlade lite mat det vi hade glömt sist.
Vi gick även till Babyproffsen och köpte en hoppgunga till våran lilla älskling! bra pris och snygg var den!
Jag älskar ju blåa rosor...och gissa vad som fanns på Ica....DAAATAA!

Så jag fick en blå ros på farsdag;) hihi
Sen så gick vi hem och fikade, Alde somnade i vagnen runt 13.00 när vi var ute, skönt för henne att sova lite.
Vi ställde ut henne på balkongen så hon fick sova vidare i den sköna luften.

Vårat farsdag-fika!

Alde sov i hela 4 timmar i vagnen, hon gillar det verkligen och det är ju så skön luft ute nu. Så jag kan tänka mig att de flesta sover bra nu ute! När hon vaknade så var det premiär för hoppgungan!!!!
Hon gillade den verkligen, men hon har ju såklart inte fått in snittsen, men den kommer den med, övning ger färdighet;) Duktig var hon iallafall första gången.








Alde somnade 19.30 idag ungefär, hon var så trött.
Vi gjorde iordning lite god mat, kött, potatis med pepparsås. Farsdag var ju inte slut ännu och vi ville fira den mer =) även om Alde somnade ifrån den, men hon ligger säkert och drömmer om sin stiliga far.
Vi har haft en kanondag idag! Älskar att få vara med min lilla familj som jag älskar mer än något annat!
Nu är klockan mycket, det har tagit tid att blogga idag, men det är det värt!
Men nu ska jag borsta tänderna och hoppa i säng, i morgon är det en ny dag!

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilka mysiga bilder från eran härliga dag! :D



Gud vad fin teckningen var och vad fint du gjort! :) Mysigt att göra nåt fint av teckningarna och rama in! :) Det ska jaga bsolut göra sen då Viggo fått måla lite!! :) Gillar såna idéer.



Mysigt att ut och gunga med mer! :) Vill med göra sånt med Viggo sen, men här omkring finns inga roliga lekplatser! :( Liten by!! Men får passa på då man åker in till stan! :)



Söta bilder i hoppgungan! :D

2009-11-09 @ 00:35:40
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/
Postat av: E.K - Mamma Till Alicia

Vilken mysig dag ni har haft, Jätte fin tavla :)

2009-11-09 @ 08:09:43
URL: http://eekk.blogg.se/
Postat av: Helen

Vad fin tavlan blev, rolig ide :D, förstår att han blev glad :D.



Kortet blev jättefint men dom är ju fina allihopa :D.



Lampan köpte vi på City Gross och den fanns även i rött, silver och guld :), Hör nog till julbelysningen men jag tycker att den i svart kan man ha hela året så det kommer vi ha :D



Ha en bra dag :D

2009-11-09 @ 10:22:48
URL: http://tiemsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0