.: Uppdaterar fredagen :.

Vecka 27, Fredag
"Barnet är 32 cm långt och väger 1 kilo. Dess ansikte har blivit lite rundare. Foten mäter 4 cm, lårbenet 5 cm och huvudets diameter är nu 7 cm. Skulle barnet födas i vecka 27 har det mer än 90% chans att överleva, det har allt som behövs för ett liv utanför livmodern. När du nu går in i den sista tredjedelen av din graviditet återstår mognad och tillväxt. Barnet är fortfarande mycket magert då det inte har lagt på sig något underhudsfett ännu. Huden är röd, tunn och täckt med fosterfett. Ögonen och ögonlocken är fullt utvecklade. Barnets hörsel har förfinats och det uppfattar mer nyanserat röster, musik och plötsligt höga ljud."


Vi var hos barnmorskan. Alla värden var super, så jag slipper tugga järntabletter nu iallafall. Hb: 128, bltr: 130/75, fosterljud: 150s/min, mitt sf-mått i vecka 27 var 26cm så jag låg perfekt på kurvan.

Nu ska vi se på film, men skriver om denna dag och vad vi gjorde mer igår senare =)
Må väl!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0