.: Helgen del 1 :.

Fredag
v.28

"35 cm och ca 1 kg. Barnet växer och ställer allt högre krav på mammas kropp. Kontakten blir intensivare och känns närmare. Puffar du lätt på magen kan du ibland få en puff tillbaka. Det kan också sparka till som en reaktion på höga ljud, även om fostervattnet dämpar något. Barnet ökar i vikt med ungefär 27 gr/dag och det har börjat drömma. Man vet att det har utvecklat sin förmåga att minnas. Lungorna mognar för varje dag och andningsövningarna blir mer frekventa. Från graviditetens sjunde månad är barnets tillväxt framför allt beroende av dess förmåga att producera insulin. Detta hormon stimulerar till upptag av socker från blodet. Inne i cellerna ovandlas sockret till proteiner och fett. På så vis hjälper alltså insulinet barnet att lägga på hullet under de sista graviditetsmånaderna."

Ja.. veckorna går undan faktiskt! Helt otroligt hur du har växt till dig, våran lilla efterlängtade älskling! Vi är så nyfikna på dig. Under fredagen så storstädade jag här hemma, så nu är det bara alla fönster som ska putsas. Men det får bli när det blir lite varmare ute. Annars så tog vi det bara lugnt och åt lite god mat och kollade på film =)


Lördag
Vi sov länge. Det var skönt, älskar att bara ligga och dra mig med världens goaste kille ;) Älskar dig mest av allt!
Sedan åkte vi och storhandlade mat på Willys oc Ica. För att sedan åka hem och kolla på hockeyn samt för att äta. Vi bestämde oss för att gå på bio. Så klockan 20.00 så satt vi i en mysig biograf och kollade på Watchmen. Den var sådär..inget jag kan rekomendera iallafall. Både jag och Jens blev lite besvikna faktiskt. Men men, det var kul att hitta på något och komma ut lite. Det var myspys! Sedan åkte vi hem för att påbörja ett nytt maraton...nämligen Harry Potter tema blir det nu =) Men vi såg aldrig så mycket på filmen, för vi somnade i soffan. Men mysigt var det.



Nu orkar jag verkligen inte skriva mer. Men i morgon så ska jag skriva om söndagen och om idag. Nu så ska vi sova.

Må väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0