.: Helgen del 2 :.

Söndag
Familjen var och hälsade på =) Mamma, pappa, Jennifer och Josefine. saknar er alla så mycket så det var så himla roligt att ni kom. Vi vaknade skapligt på morgonen, för vi skulle förbereda lite mat som vi skulle göra. De kom runt 1 tiden, så vi tog lite kaffe först och pratade om allt möjligt. Vi visade hur bebishörnan blev och sen lite annat som vi köpt. sedan började vi med maten. En köttgryta med potatis blev det. Mmmm så gott det var, det får bli den snart igen tror jag. Idag så beställde vi vagnen! Tack så himla mycket mamma och pappa, detta uppskattar vi massor, en jätte fin gåva som alla våra barn kommer att ha nytta för. Den är svart/beige och är en duo vagn. De beställde ett paket med åkpåse, myggnät, skötväska, madrass och regnskydd till. O den är så fin! Tack! Sedan hjälpte pappa oss att sätta upp en tavellist, egentligen är det två, men vi satte ihop dom =) den satte vi över soffan, på bilden så är det en ny tavla på där, den ska vi hänga under tavellisten och sen ska vi köpa massa ljus och ställa på tavellisten. Sen blir det säkerligen lite kort och tavlor sen på vårat mirakel när h*n kommer till världen. Jag tog även kort på ett jätte fint blomsterarrangemang som jag fick av familjen. Den passade perfekt in i v-rummet. Sedan så satte vi upp sänghimmeln över spjälsängen, det kommer bli så fint!! Jag ska inte ha allt som står på hyllan nu, men det får stå där sålänge. Sen har jag kommit på en lösning till sängmobilen, men det tar jag kort på sen när det blir klart.
Hela dagen gick så fort, det är väl så när manhar det trevligt antar jag. Senare på kvällen så tog jag och jens rätt på disk och sedan så la vi oss och kollade på film. Det blev en underbar och lyckad dag vill jag lova! Älskar er!




Måndag
Igår var en rolig dag =) Jag skulle nämligen träffa en studievägledare. Jag vill vara ute i god tid nämligen så allt är klart när jag kommer tillbaka ifrån min mammaledighet. Så jag var där 13.30 och vi pratade om att jag kan validera en hel del kurser och ifrån erfarenhet. Så det känns toppen, vi trodde att jag skulle bli klar under ett år, om inte snabbare. sedan kommer jag att bli undersköterska. Planen är väl den att jag ska plugga för att underlätta att inte bebis ska behöva gå på dagis jämt, och sen vill jag efter jobba ett par år. Sedan ska jag läsa till sjuksköterska. Det känns iaf toppen att veta vad man ska göra sen efter mammaledigheten, hösten 2010 börjar jag då.
Sedan gick jag på stan en stund, åkte till öb, hämtade ut blöjhinken med lite roliga saker i ifrån Babyproffsen, och sen hem för att fixa fika till min äskling. Jag packade upp alla saker ifrån blöjhinken, där var det lite blöjor, en napp, lite tidningar, våtservetter osv. När jag packade upp de små blöjorna grät jag nästan, de var så små! Tänk att vi snart ska bli föräldrar! *Nyper mig själv i armen*, det är overkligt fortfarande ibland men underbart såklart. Kvällen blev lugn, Jens däckade kl 23 och jag va inte långt efter heller, jens var så söt, han somnade med handen på magen då han kände på massa sparkar precis innan han somnade. Det var en skön natt med bra sömn.



Tisdag
Idag har jag inte gjort många knop alls. Iof har jag varit duktig att dammsuga och sen tvättat hela dagen =) Så lite nytta blev det nog iaf. Men på fm så låg jag i sängen och tittade på Top design. Det är ett roligt program som jag laddat ner. Jag tvättade nämligen ALLA bebiskläder idag! Tyvärr har vi ännu ingen torktumlare, men jag ska ta en strykdag på torsdag. Men snart får vi en ny tvättmaskin och torktumlare! Det ska bli så härligt! Jens föräldrar är så underbart snälla =) Likaså mina!
Sen fikade vi som vanlig när Jens kom hem, vi har suttit vid datorerna lite, ätit lite soppa som ja fixade till igår. *Underbar soppa!* En köttfärssoppa med potatis som är lite het =) Mumma! Nu är klockan rätt mycket och vi ska kolla vidare på Harry Potter.


Ps: En sak är säker.... vi har en väldigt aktiv och akrobatisk liten sötnos i magen. Jäklar vad h*n har hållt igång idag. Ibland känns det som om h*n ska hoppa ur magen på mig =) En underbar känsla att både se och känna vill jag lova! Dock inte så skönt när h*n sparkar på revbenet ett gäng gånger under dagen så man kan tappa andan ibland. Men det är det klart värt! 1000 ggr om =) *Vi längtar efter dig*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0