.: Helg :.

Fredag

Började dagen med att åka till barnmorskan som jag skrev i tidigare inlägg. Allt var bra och efteråt åkte vi en sväng till Jysk, där köpte vi en madrass till spjälsängen. Sedan gick jag till Lindex och gjorde fynd, en jätte söt lurvig overall. Passar perfekt när det blir lite kyligare ute, så nu har vi två att  byta med =) Och en passande mössa hittade jag med.


Sedan åkte vi hem och fikade lite och pysslade lite här hemma. Vi ställde in sängen i vårat sovrum och började möblera om så som vi vill ha det. Det är inte klart än på långa vägar, men jag tog lite bilder på hur det ser ut nu. Sängen ska stå där den står, men vi ska sätta upp en sänghimmel över den. Skötbordet ska bara monteras klart och vi ska köpa en skötbädd och lite annat smått och gott, och hyllan ska stå där, men vi ska införskaffa vita korgar så vi kan lägga i lite av alla bebiskläderna där sen. Vi ska köpa en vägglampa  och sätta över skötbordet och vi ska skicka efter ett väggord som vi ska fästa över spjälsängen. Det ska stå "Underbar och älskad" och färgen på "och:et" ska vara rött, eftersom vi har en fondvägg som är röd, det kommer att bli så fint tror jag! Sen är det ju alltid lite småpyssel som ska fixas. Hyllan nu som sitter över sängen har vi bara ställt alla nallar och leksaker sålänge. Vi ska sedan köpa en liten kista och ha alla saker sen. Så här ser det ut nu:


På kvällen så gjorde Jens iordning sina berömda hemlagade hamburgare. De är sååå goda =) Vi tittade på massa Heroes-avsnitt som vi var tvugna att ta igen, sen blev det natten =)


Lördag
Idag tog vi oss en sovmorgon, vi sov till nästan klockan var 13.00. Det var så skönt att få en sammanhängande natt utan att behöva springa upp och kissa eller vakna av att min rygg värker. Natten var guld värd. Vi gick upp och gjorde iordning en stor frukost. Sedan blev det en städdag idag, för Färjestad spela ju en ganska så tidig match. Så vi hann att dammsuga och damma lite. Efter matchen så var det dags för lite mat och film. Det blev tacos vilket var jätte gott och vi kollade på filmen Valkyrie. En sak till jag glömde, jag har börjat gjort om sängmobilen! När vi var på stan igår så hittade jag lite andra pärlor och pyssel, så jag håller på och ändrar lite. Den är inte klar ännu, men den kommer att bli fin =)
Nu ska vi se på Star Wars, vi ska börja ifrån början så vi kommer att ha maraton ett par dagar i rad nu.



Må väl!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ser jättemysigt och sött ut där bebisen ska få sova. :) Kommer garanterat bli jättefint med väggtexten ni ska sätta upp!

Ska bli kul att se hur det ser ut när vi kommer till er. :)



Kramisar

2009-03-23 @ 11:17:59
Postat av: Jenny till Emma

Tack så mycket gumman!! Det är så roligt att få dona och pyssla till den lille nykomlingen =) Känns underbart. Jo, jag tror oxå att väggtexten kommer bli super o när allt kommer upp=) Det ska bli roligt när ni kommer hit sen så får jag visa mer =) Kram

2009-03-23 @ 14:01:27

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0