.: Snart är det jul :.

Ja, stressen den har vi allt fått smaka på nu. Vi ska ju fira julen hemma hos oss och Jens familj stannar tills söndag. Så det är ju en del att handla! Klapparna är helt klara nu, eller ja, det är några kvar med vi ska ju inte till degerfors förrens den 29:e december. Så vi hinner handla det sista sen. Men tills nu iaf så är allt klart! Jag slog in det sista idag, det var sååå roligt att göra. Till Jens mamma och pappa hade ja köpt lite senap, marmelad, knäckebröd, godiskolor, te, kaffe och massa kryddor  allt detta skulle se lite gammeldags ut så det var ju speciella saker! Sen såklart har vi framkallat massvis med bilder på våran älskade dotter så en bunt ligger där med =) Till Jonas och Anna så ligger där kryddor, kaffe, kokböcker, godis, kaffemuggar, marmelad, senap och lite bilder på Alde där med =)
Så här se de ut:


Jag har ju missat lite nu de senaste dagarna, så jag lägger ut lite bilder nu o uppdaterar tänkte jag =)
Söndag
Slappardag! Massa mys och god med familjen. Vi börjar bli friska och vi plockar lite hemma.
Här har Alde de röda myskläderna på sig...



Haha...kollar i kors..

Seeeeeeeeeen kräktes Alde lite..då fick det bytas kläder. Det händer inte alls ofta att vi behöver byta kläder under dagens gång, utan slänger dom i tvätten på kvällen. Så det är ju bra, men ibland händer det =)
- Åla..japp! Det är jag världs bäst på!



Myspys med pappsen



Jag städade och vi donade med det sista i lägenheten. Vi ville bli klara innan Morbror Anderas och Emma kommer till oss =)

Måndag
Idag kommer min bror Andras och hans tjej Emma och sderas söta katt Truls på besök!
Ska bli så himla roligt, jag städade lite på morgonen och Jens körde bort lite grejer som skulle slängas och lite skulle ner till källaren.
Här är våran goding på förmiddagen.






Sen kom dom! O Truls var ju höjdpunkten för Alde! Det var så roligt att se, man saknar nu sina små monster kan jag säga! Men det är ju som det är...*ledsen*
Men de var så söta ihop...





Under kvällen så satte jag och Jens upp lite saker, vi passade på när vi hade lite hjälp med Alde. De höll för hennes öron när vi borrade :) Vi satte upp lite saker i Aldes rum, så där är det snart klart, bilder kommer snart. Sen så gjorde vi klart i hallen, och även där ska jag visa bilder ifrån. Hela lägenheten faktiskt när allt är klart, och det börjar faktiskt ta sig. Sen så gick vi och handlade lite, och när vi kom tillbaka så lagade vi iordning tacos. Det var så underbart gott!
Här gossar Alde med pappsen innan sängen.


Under kvällen så var Alde jätte kinkig, tänder såklart. Japp..för nu är de påväg minsann uppåt. Hon vaknar nu på nätterna (iof så är vi vakna så det är ju skönt) Men hon vaknade nu var 10:e minut och hon är så ledsen..så nu är det nog inte skönt för henne. Det är även dags att sänka sängen, för hon vänder sig hela tiden och drar upp sig, så nu är det dags. När Alde äntligen somnat helt så kollade vi på film och sen spelade TP....det blev sen...för sent....

Tisdag
Vaktmästaren ringde på dörren 7:45...härligt! Speciellt när man hade ammat Alde klockan 5 i morse. Det var oxå något som aldrig händer...men som sagt tänderna arbetar sig uppåt nu. Men hon somnar ju såklart om för natten var jobbig för henne. Hur som helst, vaktästaren fixade lite kontakter och sen ett fönster som var svårt att stänga. Allt gick knaon och alla la sig snabbt igen...ler. Klockan 9.30 vaknade Alde och ville upp, Jens tog henne och jag fick sova en stund till. Det var inga fel kan jag meddela för min huvudvärk var inge rolig. Men sen när jag vaknade igen så var den borta så den lilla stunden gjorde susen. Vi åt lite frukost, skinksmörgås...mums...sen gjorde vi oss iordning litegrann. Tanken var att vi skulle ut till stan o ta en fika innan de skulle åka hem, men Alde sov så länge så klockan blev mycket. Istället så satt vi o pratade och slappade lite, det var absolut inga fel det heller!
Sen blev det lite gos med Alde innan de skulle åka...





Sen åkte våra kära gäster vidare till Dingle där Emma kommer ifrån. De ska fira julen där, hoppas ni får en mysig jul!!
Vi städade undan lite, diskade och jag slog in de sista paketen. Jag hade ju framkallat nästan 200 bilder som skulle sorteras ut som skall delas ut i Jul :)
Sen kom Hanna, René och söta Embla. Här sitter dom och studerar varandra, Alde sitter helt själv och håller balansen kanon nu. De är så söta tillsammans!







Sen satt Embla i hoppgungan för första gången. Premiär!


Vi åt skinkmacka, pratade och umgicks lite nu innan julen. De åker till tyskland i morgon, och jag hoppas att resan går bra och ni får ha det så skoj så ses vi på måndag nästa vecka! PUSS!
Sen åkte de hem och vi satt och kikade lite på tv, vi plockade lite och myste med Alde. Hon är så orolig på kvällen nu, stackars lilla söta!

Onsdag
Japp...nu är jag ikapp...men jag har inte hunnit med något annat än att städa. Jens familj kommer senare sen och jag vill få ordning på allt. Sen ska vi storhandla (hur det nu ska gå till bland miljontals människor) Det kommer inte bli så kul men vi måste ju. Alde ligger och sover så gott nu, jag har inte hunnit tagit så mycket bilder men ett par måste jag ju bjuda på såhär dagen innan självaste julafton :) Alde är 30 veckor idag!
Här sitter hon i gåstolen en stund medans vi gör frukost



Sen busade vi lite och Alde blev så trött..




Det ser ut som hon kommer att få uppleva en vit jul, hennes första....så det är ju så roligt! Det kom mera snö inatt så vi får hoppas den ligger kvar.
Nu måste jag städa klart och sen duscha, jag skriver senare om jag hinner. Det är ju en hel del att göra, men jag ska nog hinna en stund och lägga upp lite bilder iallafall.

Må väl!

Kommentarer
Postat av: E.K - Mamma till Alicia

Vad roligt med lite besök, söta bilder, Katten ser ut att vara lite spänd och avvaktande :)



Embla och Alde är så söta.



Hoppas att ni får en mysig Jul :)

2009-12-23 @ 21:09:59
URL: http://eekk.blogg.se/
Postat av: Malin & Tuva ♥

gör dom på picasion.com el vad sidan hette =) kramis

2009-12-23 @ 22:32:00
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Malin och tuva

Vagnen gav vi 799 för och stolen 1595. kanonpriser. =) Allt bra med oss. hoppas de e bra med er med =) Kram

2009-12-28 @ 17:29:44
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0