.: Mys, paket & sjukdommar :.

Nu är jag lite efter här i bloggen. Men vi har haft Jens familj här, vi har varit sjuka och jag har inte heller haft lust att sitta vid datorn. Jag får försöka korta ner detta lite så jag hinner komma ikapp.

Jag börjar med den dagen jag slutade på sist, onsdagen den 23/12. Alde sov lite innan hennes farmor, farfar och farbror kom. O här är hon när hon vaknade:







Dagen innan så satt vi upp lite i hennes rum. Mer bilder kommer sen när allt är klart. Men en hylla, hennes blommlampor, en spotlampa i taket osv hann vi att få upp iaf.

Sen kom Lotta, Staffan och Jonas. Det var så trevligt och så roligt att ses! Vi ses ju allt för sällan, de bor ju I Norrköping/Öland och Jonas bor i Jönköping. Så det är många mil mellan oss, så all tid tillsammans tar vi vara på. Vi tog det lugnt, handlade det sista, och hade en mysig uppesittarkväll med godis och god mat. Snön föll så vackert så pulkan kommer Alde att få användning för :)

Julafton
Hoppas att ni alla hade en mysig julafton, för det hade vi! Jag måste sägga att det är nog den mest lugna julafton jag varit med om. Första gången vi inte åkt till någon annnan, kändes skönt att få fira hemma hos oss, hos våran lilla familj, i vårat hem. Det var faktiskt underbart!
Här är våran julgran med lite paket under

En glad Alde



Snön låg jätte fint och vädret var kanon. Alla åt lite frukost och sen gick vi ut på en julpromenad. Det har jag nog aldrig gjort utan mest stressat att göra sig fin, göra mat och sånt där...men detta var så skönt! Tog en hel del bilder, för vi visade runt lite i Lidköping.
Alde provade såklart pulkan hon fått av oss i julklapp




Sen flyttade vi över Alde till vagnen och gjorde oss redo för en lång promenad :)


- Pappa kör!


Vackra Vänern (vi bor bara ett par hundra meter ifrån)

Lilla gumman somnade nästan direkt

Inne i stan

Lidan

Gamla stan


Vi var ute ett par timmar, det var sååå skönt! När vi kom hem så var det matdags för lilla Aldis

Sen stod jag och Lotta i köket ett par timmar och gjorde mat :)
Sen åt vi väldigt god mat kan jag lova...hungriga som vi var. Ingen var iordning, alla satt i myskläder och vi alla hade det så himla mysigt och trevligt. Så det var faktiskt skönt att inte sminka sig och sätta på sig massa fina kläder som vi brukar...hihi.
Här har vi ätit och Alde sitter en stund i sin gåstol.

Sen var det dags att sätta sig och öppna lite paket =) Alde var helt lyrisk, speciellt i allt papper och snören såklart!











Den här fina mössan fick Alde av Jonas och Anna

Alde fick massor av fina julkklappar. Hon fick den fina mössan och även en lära-gå-vagn från Jonas och Anna:)

Av farmor och farfar så fick hon pengar till en bilbarnstol,
En bobbycar (för framtiden)

ett mega-set med kritor/pennor (för framtiden)

En jätte söt pryndadstomte

Lite kläder

En jätte go kissekatt-gosedjur

En snuttekudde-får-gosedjur, jätte go!


Och från mig och Jens så fick hon pulkan, en fin tunika med byxor som hon ska ha på nyår:

Gåstolen:

en hel del kläder som jag inte orkat tagit kort på och sen en ny bit/prassel-bok:

Våran jul var underbar, och tack alla för de fina pressenterna!
Resten av kvällen så hade alla ont i magen för vi var så mätta..hihi.

25/12
Denna dagen ville jag helst stryka över, jag mådde inte alls bra. Jag hade feber och mådde illa hela dagen, vette tusan var det var men bra var det inte! Så denna dag blev det inte mycket bilder tagna, men Jonas tog ett par stycken iaf på våran solstråle som satt i gåstolen.




Jag låg däckad heeeela dagen..fy! Denna dagen glömmer vi...

26/12
Idag mådde jag mycket bättre, men lite mörbultad är man allt och aptiten är ju inte den bästa. Mat vill man inte alls tänka på! Det var slappardag idag med, Lotta och Staffan tog med Alde på en långpromenad.
Här är gosungen på kvällen:




Om man inte riktigt kan gå bakom vagnen ännu så kan man sitta i den iaf =)








Jonas ville oxå ta bilder på sessan




27/12
Idag ska Lotta, Staffan och Jonas åka hem, jätte tråkigt! Men det har varit så kul att de var här många dagar för den tiden tar vi verkligen vara på. Vi gick upp skapligt allihopa, så vi kunde få ut mer av den sista tiden tillsammans. Här är lilla gumman när hon vaknat:)





Sen var vi ju tvugna att testa den nya mössan och visa farbror Jonas innan han skulle åka hem.




O sen var vi tvugna att montera upp hennes nya vrålåk..bobby! Hon kan ju inte åka själv, men jäklar vad hon trivdes där uppe, och hon sitter bra på den. O vad sur hon blev när jag tog bort henne, hon visar tydligt nu med krokodiltårar vad hon blir sur på. fjärrkontroller är en sån grej med som gör henne vansinnig när man tar bort dom. Haha.



Smaka måste man ju göra med


Sen åkte de hem och vi la oss i soffan och bara slappade. Det var så skönt att inte göra något alls på hela dagen.
Vi åt Mcdonalds på kvällen och kikade på lite film. Bara mys med båran lilla familj.

Idag...den 28/12
Idag fick jag sova, min rygg var inte lika jäklig mot mig. Vilket var så skönt!
Så vi sov till 11, Alde vaknade första gången runt 8 och åt och sen somnade hon om lika fort hon med.
Vi gick upp och åt lite frukost och sen så började vi plcoka och städa. Så det har vi gjort mest hela dagen, städat, packat, tvättat och myst såklart.
I morgon ska vi åka till Degerfors och fira Jul#2. Det ska bli jätte roligt, men det menas oxå med att det inte kommer att bloggas. Jag ska inte ta med datorn helle, för tiden finns inte. Vi ska ju runt och träffa min släkt och fira nyår med familjen. Vi ska även försöka träffa lite vänner med, så tiden kommer absolut inte finnas. Så jag ser fram emot att göra en till mega-blogg...eller nåt..haha.
Men det kommer iaf, och nu vet ni varför jag inte har bloggat alls knappt.
Här är lite bilder från idag medans jag dammsög och Jens diskade så satt gumman i sin gåstol en stund :)



Som sagt, idag har vi haft fullt upp med att städa och få det fint. skönt att komma hem till en ren lägenhet när vi ska vara borta ett tag. Vi kommer hem på lördag. Så tills dess, så får ni alla ha en bra vecka och hoppas eran nyårsafton blir en härlig dag! Hörs nästa år!!!

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Jag heter Josefine

Test... Test.. 1, 2, 1, 2, 3

Nu ni mina små kottar! Ska bli så kul att ni kommer på tisdag, så måste vi bara åka pulka, som Alde så sött gjorde i sina fina utekläder. Hon växer så det knakar, hon blir väl äldre än mig snart.. Men så fort ska det inte gå.. ^^ Mycket fin lägenhet som du Jenny bara älskar att inreda :)

Nu ska jag skärpa mig, för nu ska jag försöka kommentera dina vackra bilder, pusssssss!

2009-12-28 @ 22:29:57
Postat av: Petra

Ni verkar ha haft det härligt och vilka goa kort det är! Stor kram och gott nytt år på er KRAM

2009-12-28 @ 22:34:11
Postat av: Helen

Tindra fick oxå en Bobby Car och är oxå jättelycklig över den :D.



Jösses vad söt Alde är där hon sitter i sängen med tofs uppsatt :O).



Ha det så skönt när ni är borta och Ett riktigt Gott Nytt År :D

2009-12-28 @ 22:35:48
URL: http://tiemsa.blogg.se/
Postat av: Malin & Tuva ♥

hihi massa härliga bilder. =)

2009-12-28 @ 23:25:38
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0