.: Fredag & Lördag :.

Helgen är underbar, och speciellt nu när Jens är ledig i 3,5 vecka. LYX!
Det tråkiga är ju att Jens inte har mått så bra. Han var ju hemma torsdagen och även nu fredag.
Jag mådde mycket bättre efter min febertopp men förkyld är jag ju fortfarande. Idag skulle jag och Alde träffa Emma (som jag jobbat med) på stan och ta en fika. Alde vaknade första gången rubt 9 och ssen somna hon om snabbt..som vanligt. Jag gick upp då och gjorde iording mig, mednas mina älsklingar låg och sov. Jens stapplade upp runt 11.40 och Alde vaknade tillslut 12.15. Jag hade lite bråttom då för vi skulle mötas där 13.... o det tar ju en stund att pulsa på henne kläder och skrapa bilen o så.
Här är Alde redo att åka :)



När vi gick ut så var det kallt och solen sken. Underbart väder, bättre än vad jag trodde och det bästa av allt så behövde jag inte skrapa bilen! Jenny blev så glad!
Sen träffade vi Emma, och Alde fick en sån fin julklapp av familjen. En jätte söt tunika med mimmi på med söta byxor till. vi satt o fikade en timme säkert och det var så trevligt! Det måste vi göra om snart!
Den här fina fick Alde i julklapp:



O jag kom på en till julklapp som jag köpte till Alde, men som hon förstås fått i förväg (som med allt annat)
Ett nytt bäddset med bambi. Jätte sött, så det är tvättat och renbäddat i hennes säng =)

När vi fikat klart så kom Jens ner och hämtade Alde så jag kunde åka iväg och handla. Det är ju en del som ska handlas så här inför jul...Speciellt om man ska fira julen här hemma. Jens familj kommer på onsdag och stannar till söndag. Så mycket mat ska handlas (det gör jag i omgångar) och de sista klappar ska handlad och hittas! Jäklar vad svårt det är ibland att hitta saker. Jag åkte iväg först till Hemcompaniet och sen till ÖB och sist åkte jag till Netto. Jag hade en del påsar så Jens fick komma ner och hjälpa mig.
Ja köpte en julblomma som jag ställde på vardagsrummsbordet..


Sen slog jag in mer paket...så det fylls på o ännu är det inte klart!


Aldisen i sin gåstol, den gillar hon så mycket..men mest golvet =) För än sålänge springer hon inte i stolen utan bara sitter still, medans på golvet så ålar hon överallt.




Kvällen var lugn, Jens mådde sämra och kräktes. Stackarn! Han hade ju inte ätit på 2 dagar så kag tror att det blev för mycket för den han väl fick i sig en del. Vi gick och la och i sängen och tittade lite på tv och myste. Hoppas för gudsskull att det inte är vinterkräksjukan!

Lördag
Alde vaknade 8.30 första gången efter henns sköna nattsömn. Duktiga tjejen som även sover mer o mer i sitt rum. Henne går det ingen nöd på kan jag lova..det är mest mamma och pappa! vi saknar ju henne i vårat rum, tur att det går upp och ned med sömnrutinerna! Just nu är det skönt för min stackars rygg att hn sover i sitt rum och i sin säng. För när hon sover vid mig så sover jag i mitten och hon är verkligen en hellikopter och en tornardo i sängen. Hon ligger på mig och jag får ligga som en stel pinne..och då får Jenny AJ AJ i ryggen...
Så någon dag själva i sängen har faktiskt inte tagit skada. Jag gav henne lite mat och sen somnar hon alltid om direkt så idag tog även jag mera sovmorgon. Jag vaknade 11.30, jag gick upp, sen tassade Jens upp med och sist..ja...törnrosa vaknade..runt 12.15. Där måste jag säga att vi alltid har varit bortskämda med, sömnen. För även om hon sover hela natten och mycket på förmiddagen så så sover hon även 2-3 ggr till ett par timmar innan natten. Jens mådde mycket bättre, vilket var jätte skönt!
Aldis fick på sig de nya kläderna idag!







De var jätte fina kläderna och de passade perfekt! Tack ännu en gång Emma!
Hon älskade verkligen byxorna, för det var små prickar på som hon satt och grejjade med och försökte plocka bort...sötis!
Hon fick även sin marackas! Egentligen skulle det va en julklapp..meeeen...ja ni fattar!
Den tyckte hon var jätte skojjig!


Dagen var så lugn, Jens satt o spelade lite spel och jag satt och gjorde iordning bloggen till Petra.
Aldisen lekte för fullt och vi hade minst sagt en slappardag!
Jag gick till ica och handlade lite, och när jag väl var där så kom jag på att jag kunde pula ihop en julklapp till mormor, Aldes gammelmormor! Jag har redan köpt en sak till henne men kom på en superbra idé väl inne på Ica.
Hon är nämligen gluten allergiker, och där hon bor så är inte utbudet så stort, och här finns det massvis och hon brukar handla lite här när hon hälsar på. Det är ju inte billigt direkt och det blir ju lätt så tråkigt när utbudet är litet...såååå..TAAAADAAA:

Jag köpte en hel del och fixade ihop med lite cellofan, jag blev så nöjd!
Så även på ica kan man finna klappar:P
Jag köpte 3 rullar med cellofan, de sista dom hade..för jag har letat och letat! Jag ska ju nämligen slå in liknande julklappar men med lite annat skoj i....det kommer jag att skriva om sen, för ingen får ju se nu! O visa inte detta för mormor nu! *Ler*

Vi åt lite kyckling och pommes, har kollat på lite stand-up på Comedy Central och busat med våran älskade Alde. Nu är klockan för mycket o vi ska sussa. Det är en dag i morgon med, som kommer innehålla mer städ, sätta upp hyllor och saker på väggarna och sånt skoj! Mycket att göra nu!
Hur ska ni fira eran jul?

Må väl!

Kommentarer
Postat av: malin - mamma till nova ♥

ja jag tror det är tänderna som är påväg. hon har ju fått de två undre framtänderna, och de senaste dagarna tycker jag att dom blivit större från att varit pyttepytte små :) så gulligt! men säkerligen

också gör det ont. men vi brukar ge alvedon när man märker att hon får ont och det brukar hjälpa för hon blir genast mycket lugnare.

har alde fått några tänder än?



ne men åh! ett sammanträffande igen, nova föddes i v35+5 :) vad kul!

vad skönt att allt vad bra med henne! allt var väldigt bra med nova också. hon hade lite gulsot & så lite svårt för att äta de första dagarna men det tog hon snart igen!



nova har inte heller balansen än och ramlar gärna från sida till sida. och ibland blir det för tungt framåt. men det går bättre och bättre för varje gång :)

2009-12-20 @ 10:52:10
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: malin - mamma till nova ♥

föresten, vilka söta kläder alde fick :) jätte söt tjej!

2009-12-20 @ 10:52:57
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: Jessica♥ Mamma till Leia

åååhh, vilken söt klänning med mimmi. :-)

Smart att göra så med julklappen.. KRAM

2009-12-20 @ 19:03:14
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: E.K - Mamma till Alicia

sv: Okej, Jag har inte heller haft tid att läsa bloggar, Julstök och Alicia har blivit sjuk. Jag ska ta och läsa ikapp sedan när allt här hemma är som vanligt igen :)



Tack för dom söta kommentarerna :)

2009-12-23 @ 08:27:18
URL: http://eekk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0