.: 9/12 till 13/12 :.

Fortsättning....

9:e December

Alde är 28 veckor...hua! En lugn dag blev det, vi hade ju besök dagen innan så nu slappade vi. Man märker så mycket på Alde att hon blir så trött efter en dag om vi gjort något för hon sover inte lika mycket då. Täääänk om man missar något, då kan man ju inte sova jue! Nope..det går ju inte. Så hon passar alltid på då att sova lite extra mycket när det är lugnt, det är ju förväl.

Här har vi lite bus i sängen innan det var dags för lite lunch.






Sen åt hon lite mat, hon är så duktig på att äta. Sen sov hon middag och jag plockade och städade, sen började jag att baka lite mjuk pepparkaka fast i muffinsform:) Alde vaknade precis när jag gjort klart smeten, hon satt i stolen sålänge och lekte med sina leksaker. Kasta dom i golvet är nu det bästa hon vet, för hon vet att det medför ett ljud och sen så plockar jag upp sakerna åt henne. Så alltid nu när hon kastar ner dom så skrattar hon och sen kollar hon på mig...


Ja ni ser...

Busunge!

Kolla in frillan!

Mumma!


10:e December
Kommer ärligt inte på vad som hände då....Men antagligen så var vi hemma och jag packade och städade som vanligt. Det är det som händer nu, hinner inte med mycket annat. Packa upp, städa och leka med Alde.
Men ett par bilder blev det. Bus med pappa!

Hon ska ALLTID smaka, bita och äta på pappas huvud.

Helt blöt av allt dreggel...


11:e December
Mycket att göra. Vill få ordning på det mesta för idag kom Jens bror Jonas med hans tjej Anna.
Jätte trevligt! De ska stanna hela helgen och fira Aldes första Lucia. Jag städade och plockade hela dagen, jag gick iväg o handlade när Jens kom hem. Alde skulle få inviga sin nya gåstol, för nu är ytorna mer bättre när det inte är grejjer överallt. Inge bilder blev tagna dag....så tråkigt när det sker men så är det ibland.
När de kom så pratade vi massa, sen så gjorde jag mat. Det blev Tacogratäng ikväll..mums! Vi kollade på film och hade det jätte skoj! Alde trivdes i hennes gåstol men det tar en stund innan hon vet hur hon ska göra.
Fredagen var både jobbig och rolig.

12:e December
Vi vaknade skapligt, åt en rejäl frukost och gjorde oss iordning för att gå ut. Jonas och Anna har ju inte sett stan ännu så vi tänkte gå iväg och kika lite.  Det var ju torgdag och bodarna är ju så fina tycker jag. All belysning är så vacker och det var en jätte härlig stämning. Det var skönt att få komma ut i friska lyften och gå en liten stund.
Här är vi på G


Vet inte om ni ser, men det är belysning i alla träden runt hela torget. Det är ju finare när det blir mörkare såklart=)


Alde somnade medans vi var på torget. Jag hittade en jätte fin sparkdräkt till henne och en body, svart och rött (den har hon på sig på luciadagen) Tanken var i julklapp med som sagt...kläder får hon närsomhelst. Sen hitta jag tre par halkstrumpor, de kan va bra nu när hon ska börja att gå med stolen. O Sen så ålar hon sig bättre på golvet med dom på. Sist så köpte jag ett påslakan med örngott till henne, rosa med bambi på. Super fint!
Sen köpte jag två par strumpbyxor/tigths till mig med :)

Bodarna och statshuset




Sen gick vi och handlade på vårat köpcentrum precis där vi bor. Vi gick förbi babyproffsen/Lekia och kikade en sväng. De sätter ljusslingor precis runt hela byggnaden, det är så fint tycker jag!


När vi kom hem så beställde vi pizza. Vi kollade även på filmen 2012, den var helt okej.
Vi käkade godis och massa onyttigheter och senare på kvällen så spelade vi TP =) det var jätte skoj!
JO! Vi plockade upp våran gran minsann, den ska ju såklart upp lagom till Lucia:P Bilder kommer sen!

13:e December
Aldes första luciafirande! Något man alltid kommer att minnas tror jag. Vi gick upp rätt skapligt idag med, åt lite frukost och gjorde oss alla iordning. Anna och Jonas skulle åka hem med 16 bussen. De passade på att busa extra mycket med Alde och nu tog jag de första bilderna med henne i gåstolen!



Lek med Jonas och Anna












Sen var det dags för lite mat iväntan på att Hanna, René och lilla Embla skulle komma.










Sen kom dom! O vi bytte om till luciakläder och knäppte massa bilder!
Men här är tre jag redigerade lite:) Både en liten som ni kan klicka upp och en stor bild.






Våran gran i år...





Kvällen var super trevlig! Vi fikade och pratade, sa hejdå till Jonas och Anna som Jens körde iväg till stationen. Det var en toppen helg!
Sen när Jens kom tillbaka så pratade vi lite, drack lite glögg och njöt av tillvaron. 3:e advent var det ju med!
Såhär ser min ljusstake ut i år:



Här var lite fler bilder på våra små underbara tjejer som inte är redigerade:
Alde




Flickorna












Embla





Kvällen blev lugn med lite kvällsmat och sen tv med familjen

Så....det var en bit till!
Men jag är SNART ikapp:P

Fortsättning följer snart...

Kommentarer
Postat av: Jessica♥ Mamma till Leia

Super söta foton :-) Väntar spänt på bilder på lägenheten ;) kram

2009-12-16 @ 18:12:50
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: Jessica♥Mamma till Leia

sv: Ja vet inte om jag är säker när ja säger att min kamera heter D1000 lr 1000D, Canon. Ska kolla på lådan imorgon.. ligger i sängen nu.. Vilken har du??? Gillar din design, vem har gjort den??



Usch, tråkigt att ni är sjuka.. :( Krya på er i kylan... KRAM

2009-12-17 @ 01:15:23
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: Jessica♥Mamma till Leia

sv: Nattuggla.? hehe. Ja, de kan nog stämma att jag har 10,1 megapixlar. Du är duktig på design juh. Gillar att det går ut så där uppe i headern. Ska snart ändra min till en annan, när julen är över. men ja har alltid lika svårt för att välja mig för en.. GAH, hatar de. hehe .. Sov nu,fniss Krya på dig.. KRAM

2009-12-17 @ 01:38:35
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: Diana med Hampus & Nathalie

Gud vad fin headersbild! ja alla andra bilder var också fina men jag älskade headern :)

2009-12-17 @ 10:19:54
URL: http://familjenjohanssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0