.: 14/12 till Nutid :.

Ja..detta tog tid men jag klarade det! Hade tänkt att ge upp o skita i allt, men jag ger mig aldrig!
Sjuk är jag men kände att jag ville få detta klart, så jag kan göra mina inlägg varje kväll som vanligt. Det är ju min hobby och min lilla egentid en stund på kvällen när Alde sover har ju varit så härligt.

Nu till veckan
14:e December

Måndagen var lugn, jag plockade hemma, diskade efter gårdagens luciafika (saknar min diskmaskin, men snart ska vi köpa en ny!) och sen så busade, gosade och lekte jag och Alde som vanligt. Jag behöver inte skriva det mer för jag är ju som sagt mammaledig så jag tror ni hajjar den biten;)
Här sitter Alde och ska äta lite mat, hon övar lite på att dricka själv ur hennes pipmugg. Hon är så stolt och det ser man på långa vägar...




Idag serveras Oxkött med grönsaker och Katrinplommon till efterrätt...Aldes favorit!


Dagen bara sprang iväg..vettefan vart den tog vägen. Men snabbt gick det för helt plötsligt så var pappsen hemma igen. SOM vi hade saknat honom, som vanligt!
Alde satt en stund i sin gåstol, den gilar hon mycket men hon har ännu inte fattat att hon kan springa i den. Kankse skönt det för när det väl körs igång så gäller det att plocka ner saker från hyllor. En sak med denna stol är ju att det är massa leksaker på den...SOM SITTER FAST! Vilken genialisk idé! O det verkar Alde oxå tycka är bra för nu springer inte de iväg från henne när hon leker. Hon blir nästan förvånad när de är kvar efter en leksaks-attack. *Ler stort*






Kolla vad Alde har börjat med för fix-idé..


Sen tog jag några andra bilder. Jag har faktiskt inte pyntat så mycket iår som jag brukar göra. Men det kanske är förstårligt med tanke på all röra. Men här är iaf krubban som alltid åker upp, lite grejjer i vardagsrumsfönstret så liiite juligt är det iallafall=)



Lite paket under granen börjar samlas...hihi


15:e December
Mys dag! Vi gjorde inte många knop...snön har kommit hit. Brrrr! Ge mig sommar!
Ni som inte känner mig bör veta att jag inte är så förtjust i kalla dagar, is, snö, is på bilen...osv osv..SNÖ! Usch!
Visst, jag kan erkänna att det är vackert och så, men NEJ! Jag och kyla går inte ihop, vi är inte bästisar om man säger så. Vita Pesten som Jennie uttryckte sig...den va bra!
Jag vill knappt gå in i frysen och plocka ut saker..jag ryser bara jag tänker på det!
Nej...nu lämnar vi det för en stund.
Lunchtime! Alde satt o väntade i sin stol medans jag förberedde min lunch.
Lax med potatis blev det, o för Alde blev det Oxkött igen :)

Kolla den minen! On va påväg o säga något..haha






Busar i sängen

Aldes nya halksockar, bra o ha i gåstolen, men de är lite stora ännu men det funkar!



Sitta i stolen en stund...Hon ÄLSKAR dessa snören som är på hennes prasselbok.




Sen kom pappa hem och då blev det såklart myspys och senare blev det pyjamastajm och gos!


16:e December
Alde är 29 veckor!!
Idag sov vi till 11...som nästan varje dag, Alde sover som en toka!
kl 12.30 gick vi ner till bilen och mamma Jenny fick skrapa bilen i 20 min...jäkla is och snö! Kallt var det som tusan och vantarna bleb genom blöta..så kallt blev det! O jag som börjar bli så jäkla förkyld!
Här är vi i kylan...( hade inte systemkameran idag)


13.30 mötte vi Hanna och Embla och skyndade oss till kinaresturangen. Jag va sååå hungrig!
Alde somnade en stund sen så vaknade hon och ville vara med. Så jag hämtade en barnstol och nu så vill ju hon oxå sitta med och äta. Så nu är det dags att börja ha med sig lite mat och mellanmål i väskan. Hon fick tugga på lite bröd. Hon charmade ett gammalt par där inne med sina små skrattgropar, det gör mamma stolt!
Efter den underbart goda maten så satt vi där en stund och sen gick vi ut på stan, jag hittade lite julklappar med det kan jag inte skriva här...haha..
Sen så åkte jag och Alde till Ica för att handla lite. Här har vi sötnosen som inviger att sitta i en kundvagn, har ju alltid varit att hon suttit i vagnen. Men nu så behövde jag en vagn och hon var så stolt att sitta där, men man får akta sig, för hon ska ta tag i allt hon ser och kan nå. Gullunge!




Väl hemma så var det inte kul. Jens var oxå sjuk, han mådde illa och hade feber...och jag fick det jag med på kvällen. Fy! Det är verkligen inte lätt när båda är sjuka och orkar inte ta hand om sig själv..och då har man en liten Alde som är en solstråle o är pigg o glá! Men det fick gå...men roligt var det inte!

IDAG!!!!
Att vara sjuk är inte alls roligt! Men det börjar bli lite bättre, febern är nere iallafall.
Jens mår oxå bättre och Alde har inte visat tecken på att vara sjuk. Vilket är så skönt, hon har ju aldrig varit det hittills så jag hoppas det håller i sig. Idag som ni kanske förstår så har vi inte gjort något annat än att legat i soffan, knappt ätit, försökt att busat med Alde så gott som det går men hon är ju så underbart glad och snäll. Så det har gått jätte bra, men vi har inte gjort många knop alls utan försöker kurera oss.
Har inte tagit massa bilder alls, men jag tog några på när lilla Alde sov, ville även lägga in en gammal från när hon vara mini.


Hade ingen annan bild, eftersom hon sov i våran säng eller i vagnen när hon var som minst. Men här är en från den 5:e Aug, så här var hon 2 månader gammal.

När vi kom hem från BB vägde hon 2700g...så liten...tänk vad tiden går fort!
Här är en bild som man ser hur liten hon var, ligger hos pappa och var bara 7 dagar.




Så! nu är jag ikapp! Done!!!

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Malin och Tuva♥

Gud va liten. tuva vägde 3806 g så hon var mycke större men ändå inte =) hihi



Jo hon var jobbig o gnällig precis innan tanden sprack igenom så man kunde inte känna den då sen dagen efter så var där en tand. den natten vaknade hon 6 gånger.. JObbigt..



Kramis

2009-12-18 @ 19:35:00
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: malin - mamma till nova ♥

tack, värmer att höra! och detsamma, jätte söt liten tjej ni har :) hur gammal är hon?

2009-12-19 @ 13:24:15
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: malin - mamma till nova ♥

ja det är för dyrt för saffran. tur är ju att man oftast bara bakar med det 1 gång om året!



vilket sammanträffande! nova föddes också den 3 juni :) tiden går alldelels för fort! känns inte som att hon snart blir 7 månader! kan alde sitta själv än? :)

2009-12-19 @ 19:18:44
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0