.: Utedag & svordommar :.

Ja, kan ju börja med att svordommarna var många idag!
Dagen började med att två killar eller män eller gubbjävlar eller vad man nu ska kalla dom, ringde på klockan 7.20 på morgonen och stampa in. De skulle fixa nya luftintag eller vad det nu heter på alla fönster och sen fixa med något i badrummet och sedan sätta upp en ny efterlängtad fläkt. Men 7.20 på morgonen?!  Jag hade ställt klockan på 8, för jag trodde att de skulle komma något efter, jag var ju inte ens vaken och jag var livrädd att de skulle väcka Alde som sov så skönt. De klampade in, gick på mina vita fina mattor, och tog bort alla fönster och börjad borra överallt! Jag blev tokig, och eftersom jag hade en tid att passa kl 10, så skulle ju jag hinna med att duscha och så innan Alde vaknade. Men som tur var har vi världens tröttaste unge som sover så djupt så ingen borrmaskin i världen kunde väcka henne.
Så det gick bra ändå, men man känner ju sig överkörd i sitt egna hem, det va otäckt faktiskt. Men men, de försvann efter en timme och slängde ur sig : Oj! Det blev lite skitigt....OM!!! Snacka om grisar och jag som hade städat någon dag innan...bara att börja om på nytt, och alla gardiner rev de ner med..tack! Och jag som inte har annat för mig....
MORR!
Så ni kanske förstår att det samlades lite svordommar i min fina mun...tur jag har Alde, för annars hade de nog fått höra någon av dom.


Kl 9.30 satt vi iallafall i bilen, jag satte på Alde denna fina tröja som hon fått av sin mormor och morfar =)
Här har vi charmtrollet





Det gick jätte bra hos sjukgymnasten! Jag ska göra lite övningar nu i två veckor, så får vi se om det hjälper. Har en del foglossningar fortfarande och öm i bäckenet...inte så kontisgt kanske. Men jag ska träna upp muskelaturen i mage samt runt ryggraden. Så jag hoppas det kommer bli bra, för som sagt...sliter bort ryggen snart så jag kan få en god nattsömn en natt iallafall!


Sen åkte vi hem, var tvungen att röjja lite, såg förjävligt ut!
Alde sov, så jag passade på, sen så när hon vaknade ville hon ha lite mat, sen så var det dags att göra sig i ordning och gå ut igen =)

Jag mötte Elin och Julia vid EM, sen gick vi till stan. Gick till Fiffler´s och köpte baguetter och gick ner till vattnet och satte oss med filtar. Det var jätte mysigt och jätte skönt! Alltid lika kul, mycket bebissnack blir det, men det är ju så det blir, det är ju våran vardag nu. Nu tog vi ju inte kort på flickorna igen som vi sa sist, men det får bli nästa gång! Ser fram emot det.
Här tog jag två bilder på Alde när vi satt ute =)



Efter våran trevliga stund så mötte jag upp Jens så gick vi till fotografen för att välja vilka kort som skulle vara i albumet. Tusan vad svårt det var! Egentligen så är det fyra kort som ingår i det priset, men det blev sex stycken! Men men, får betala lite extra men det var värt de pengarna. Ja trodde först att det bara va fyra kort per tillfälle man kunde ta, men man kunde ta några extra, så det blir väl så även nästa gång misstänker jag..svårt att sålla bilder på sitt barn!

Vi gick sedan till apoteket och handlade mer knark till mig och min rygg, och sen så gick vi till ica. Första gången vi använde självscanning, coolt och det funkade;)


När vi kom hem så plockade vi lite, ser fortfarande ut som en svinstia, men jag tänkte att jag skulle putsa alla fönster, men gjorde bara ett nu, resten tar jag i morgon. Sen åt vi pizza, det var gott! Nu slår mina ögon kullerbytta (mitt nya påhitt)
så jag ska hoppa i säng, vi vet inte vad vi ska hitta på i morgon, lugnt kommer det att bli iallafall.

Må Väl!

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh!!! Förstår verkligen att du inte var glad! Kan säga att jag också hade blivit riktigt arg! Man behöver ju iaf inte bara klampa in och gå på vita mattor och rena golv osv. Man kan väl förtusan ta av sig för det om man ska borra! Usch

2009-08-15 @ 20:25:53
URL: http://phobiasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0