.: Veckan som varit :.

Nu har jag allt slappat lite..iaf med bloggen. Har inte alls varit med mening, men jag har inte haft någon ork eller tid. Under hela helgen så slog jag inte ens på datorn. Men jag tänkte skriva lite kortfattat om förra veckan och helgen som varit iallafall.

Tisdag
Inget minne ifrån den dagen :P

Onsdag
Första gången på föräldrautbildningen! Det var jätte trevligt, synd bara att älskling inte va med denna gång, men nästa gång så ska han följa med =) Vi pressenterade oss för de andra i gruppen. Jag tyckte det var en bra grupp, och en jätte bra barnmorska som leder kursen. Vi tillhörde M-gruppen, och då döpte vi oss till Mumintrollen....tror alla vi mammor iaf känner oss som sånna :P haha.


Torsdag
Jag gick upp tidigt för att åka iväg och ta prover inför kommande besök hos barnmorskan =) det gick super bra som vanligt och denna dag var det inte alls mycket kö.
Sedan så åkte jag och tvättade bilen, den blev så blank och fin. Efter det så mötte jag Hanna, vi gick och köpte oss en macka och satte oss vid rådhuset på stan. Det var jätte fint och soligt väder och lite färg fick vi allt på oss =) Sedan mötte jag Jens och vi åkte till McDonalds och köpte lite mat.


Fredag
Jag städade hemma som vanligt inför helgen. Det börjar bli tungt nu! Jag gick in i vecka 32, tiden går allt fort. Jag var hos barnmorskan. Så här såg allt ut:
Bltr: 125/75
Fosterljud: 140 slag/minut
Hb: 126
Blodsocker: 4,3
Sf-mått: 31
Jag har känt i en ca vecka att den lill* är vänd, och jag hade allt rätt. Den ligger neråt och är på god väg att fixera sig. Så det var jätte skönt att få reda på. Jag ligger perfekt på sf-kruvan vilket oxå känns jätte bra. Miraklet hickar massa dagligen, det är roligt. Guud så vi längtar!

Framifrån        Vs            Sidan

Lördag
Mormor och Sandra och min lilla kusin Isak kom på besök. Det var så trevligt! Han har blivit så stor, redan 1 år och 4 månader. Det ska bli så kul när våran lilla kommer och sen växer till sig lite så får de leka. Vi fikade lite först och sedan gick vi till lekparken och satt ute en stund. Sen tog vi en promenad till stan och gick och åt lunch på torngrillen.
Det var en jätte mysig dag och solen sken och det var riktigt varmt ute.
Kl 19.00 så var vi bjudna till Hanna och René. Vi blev bjudan på en underbar middag och det var verkligen super trevligt! Tack alla för en underbar dag!

Söndag
Vi tog oss en tripp in till Skövde =) Innan det så stannade vi i Varnhem och kollade på klosterkyrkan (där Arn växte upp), den kyrkan är så otroligt vacker. Vi gick inte in denna gång, men vi strosade runt utanför bland kloster ruinerna. Det är så intressant med den långa historia den har. där vill jag gifta mig en vacker dag =)
Vi bytte in dvd:n vi köpte i Norrköping på Media Markt, för den var defekt. Så vi gick därifrån med en ännu bättre dvd...något dyrare, men en mycket bra sådan. Så det var ett bra köp trots allt. Vi gick även in på Biltema, och hittade lite småsaker som alltid är bra att ha. Sedan åkte vi hem igen, jag orkar verkligen inte gå omkring så mycket längre. Hua!



Idag, måndag
Jag har varit hos tandläkaren idag, jag kände mig så dutti =) Allt gick super!
Sedan har jag tvättat, o strykt kläder, och pysslat här hemma och hittat lite lösningar i klädkammaren. Så sen blev jag helt slut, och jag som hade lovat mig att ta det lugnt! Jag måste verkligen skärpa mig! sen fikade jag och Jens som vanligt när han kom hem, o sen har vi bara slappat. Nu känner jga mig jätte trött, så nu dröjer det inte länge tills vi ska hoppa i säng. Nu denna vecka ska jag vara bättre med bloggen *lovar*
Måste lägga upp en bild på de kläder Jens mamma Lotta köpte till våran lilla, det är från Polarn o Pyret, jätte fint set. O sen en bild på våra två små monster, som gömde sig under en filt, ser för roligt ut :P Och sen en bild på Tuss...det fattas bara en öl där ser det ut som..för han ligger o slappar i solen =)


Nu ska vi krypa ner.
Skriver mer i morgon.

Må väl!

Kommentarer
Postat av: alexandra

nu får du ta o uppdatera lite tycker jag ^^

2009-05-02 @ 16:29:30
URL: http://lawinborg.blogg.se/
Postat av: Jenny Till Alexandra

Hehe, jag är på g =) Blir en sån där monsterblogg igen. hahaha

2009-05-03 @ 18:08:18

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0