.: Vecka 14 :.

Idag gick vi in i v14 :) Det tar sig!  Mitt illamående har släppt helt och min aptit har äntligen kommit tillbaka. Skönt , för nu kan jag återgå till att vara människa igen.

Jag tänkte skriva lite hur bebisen utvecklas varje vecka.
"I vecka 14 är kroppslängden 11,5 (huvud/stjärt). Tillväxten går nu i en rasande fart och först i v.22 avtar denna tillväxtspurt.Mellersta delen av tarmen, som delvis legat utanför buken som ett bråck som buktar ut i navelsträngsroten, återvänder till bukhålan. Galla utsöndras till tarmen. Sköldkörteln producerar hormoner som är viktiga för tillväxten. De yttre könsorganen syns och är helt utvecklade till flicka eller pojke nu i vecka 14."

Ja...den växer fort vårt lilla mirakel där inne i magen.
Nu är klockan för mycket, och vi ska sova.

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Nina

Va skönt att ditt illamående har släppt nu, så du slipper fundera på det och bara kan koncentrera dig på det som är roligt med graviditet! kram

2008-12-19 @ 21:51:28
URL: http://ninatofften.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0