.: Storstäd påbörjat! :.

Jo men visst, det är ju ett måste nu innan jul. Två gånger per år sker denna STORstädning. Jag är ju lite mer seg och trött nu, så det kommer nog inte gå lika fort som annars. Men det får ta den tid det tar såklart.

Idag har jag fixat lite mer paket till Aldes kalender, jätte skoj! Jag vet själv när jag var barn så gjorde paketet verkligen dagen! Idag är det ju 24 dagar kvar till julafton och julkänslor sprudlar allt mer för varje dag från mig. Snart ska det ju även bakas, bygga pepparkakshus och såklart julpynta klart allting!
I år har vi en shabby-chic-vit jul i köket, det blev verkligen jätte mysigt, ska ta kort på det så får ni se!
Jag är ute efter en vit adventsljusstake...Som jag kan lägga mossa i o allt sånt där, behöver inte vara långa ljus utan blockljus går även bra. TIPS?!

Idag fick jag ut en REJÄL lön, den lönen kommer jag nog aldrig få uppleva igen (kankse inte än på många år iaf) Men den ska sparas lite och sen ska det shoppas ;)

Nu är jag så trött, ska titta lite på tv och ladda inför en dag med massa städ i morgon. Alde är ledig med mig med såklart, och hon lovade att hjälpa till men lite tv ville hon allt titta på sa hon ;)

Här är en tårta btw som jag bakade till en arbetskamrats dotter :)



Kommentarer
Postat av: E.K - Mamma till Alicia och Simon

Okej :) Jodå, allt är toppen med oss :) Sj?

Alicia fyllde också tre månaden innan Simon kom. Det har gått ganska bra, blir ju mkt nytt för henne (för alla). Och just 3 års åldern är nog lite jobbigt att få små syskon på, men det har som sagt funkat bra även om hon blir lite sur på mig ibland :)



Förlossningen gick bra, men även om jag har gjort det förr och visste typ vad som skulle hända, så var jag ändå lite nervös :) Värkarna och det tog ett tag, började på kvällen innan och jag åkte in tidigt på morgonen, det var inte riktigt dags då och jag låg ett tag där innan han ville ut :) Jag hade planerat att ta bedövning. När dom började förbereda för bedövningen och ringa till narkosläkaren och sådant fick jag helt plötsligt jätte kraftiga värkar, min bedövning hann jag inte få och poff så var han i min famn :) Den sista biten som skulle "öppnas" gick helt plötsligt jätte fort, och han kom ut snabbt också.

Nu efter förlossningen är jag glad att jag inte hann ta bedövningen, nu har man gjort både med och utan :)



Hur var din första förlossning?

2011-11-25 @ 18:42:38
URL: http://eekk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0